مجمع عمومی جامعه مدرسین ظرفیتی برای تحقق مطالبات رهبری و مراجع است / شرایط عضویت در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

jameh modaresin-l_54773
مدیر حوزه‏های علمیه استان قم گفت: مجمع عمومی مطیع مراجع و مقام معظم رهبری و پشتیبان نظام است و در جریانات مختلف ورود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام احمد فرخ‏فال، مدیر حوزه‏های علمیه استان قم، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: جایگاه و تأسیس جامعه مدرسین به زمان مرجعیت مرحوم آیت‏الله العظمی بروجردی برمی‏گردد که مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب مسؤولیت حوزه‏های علمیه را بر عهده جامعه مدرسین گذاشته است.

وی، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ به قم، ابراز داشت: همواره بزرگان حوزه، توقعات خود را از جامعه مدرسین برای ارتقا ‏و نیل به اهداف بلند داشته‏اند و شکل‏گیری مجمع عمومی این نهاد، بازوی محکم برای جامعه مدرسین است که بتواند درشرایط حساس برای امت اسلامی و ‏نظام، این حجم عظیم و متراکم و وسیع اساتید سطوح عالی و خارج حوزه را تجزیه و تحلیل ‏کرده تا این جامعه بتواند نقش خود را به نحو احسن ایفا کند .

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب این بود که جامعه مدرسین تدبیری کند که اعضای آن توسعه پیدا کند، ابراز داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای پیگیری مطالبه مقام معظم رهبری اساسنامه‏ای را تنظیم کرد که در نتیجه مجمع عمومی جامعه مدرسین تشکیل شد.

حجت‏الاسلام فرخ‏فال خاطرنشان کرد: در دیداری که اعضای هیأت رییسه مجمع عمومی با ریاست جامعه مدرسین برگزار شد وی تأکید زیادی بر نقش و جایگاه مجمع عمومی جامعه مدرسین در مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی داشتند و گفتند مجمع عمومی باید اهل دیدگاه و تئوری باشد و در این مباحث موضع گیری کند.

مدیر حوزه‏های علمیه استان قم ابراز داشت: مجمع عمومی جامعه مدرسین متشکل از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه و ‏همه اعضای جامعه مدرسین فعلی هستند و این ظرفیت بسیار بالایی است که می تواند اهدافی که از سوی مراجع عظام ‏و مقام معظم رهبری برای رشد حوزه‏های علمیه تبیین و تشکیل شده را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه ‏مجمع عمومی با وسعت بسیار خوبی که دارد، می تواند پشتوانه ارتباطی و فکری برای جامعه مدرسین در جریانات مختلف باشد، تصریح کرد: ‏جامعه مدرسین در حمایت از نظام، امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید همواره ‏دغدغه های جدی داشته است، بنابراین هیأت رییسه مجمع عمومی مطیع مراجع و مقام معظم رهبری و پشتیبان نظام است و در جریانات مختلف ورود خواهد کرد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر اینکه اعضای جامعه مدرسین، همواره به وظایف خود در ابعاد علمی، ‏سیاسی، اجتماعی و به ویژه در رابطه با آرمان‏های امام راحل(ره)، انقلاب و نظام به خوبی عمل کرده است، ابراز داشت: در حال حاضر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ۳۲۷ نفر عضو جدید و اعضای سابق جامعه مدرسین تشکیل شده است.

شرایط عضویت در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه اساتید عضو این مجمع بیش از هفت سال سابقه تدریس در حوزه علمیه را دارند گفت: عضویت در این مجمع دارای ضوابطی از جمله التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، عدم عضویت در گروه‏هایی که از اهداف مجمع دور هستند است.

 حجت‏الاسلام محمد‏رضا علم‏الهدی، در نشست خبری هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، که امروز در محل جامعه مدرسین برگزار شد، گفت: تشکیل مجمع عمومی متشکل از اساتید بزرگوار و با سابقه طولانی از آرزوهای دیرین امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بود.

وی، با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‏های مجمع عمومی جامعه مدرسین رسیدگی به امور حوزویان به ویژه اساتید خواهد بود، گفت: اساسنامه این مجمع عمومی پس از بهره گیری از نظرات شخصیت‌های برجسته به تصویب رسیده است.

حجت‏الاسلام علم‏الهدی، با اشاره به اینکه اساتید عضو این مجمع بیش از هفت سال سابقه تدریس در حوزه علمیه را دارند ابراز داشت: عضویت در این مجمع دارای ضوابطی از جمله التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، عدم عضویت در گروه‏هایی که از اهداف مجمع دور هستند است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین عدم عضویت و وابستگی به احزاب و گروه‏های سیاسی، آمادگی برای ‏شرکت در جلسات رسمی مجمع عمومی و اهتمام به انجام وظایف محوله را از دیگر شرایط عضویت اساتید در این مجمع اعلام کرد.

حجت‏الاسلام علم‏الهدی، خاطرنشان کرد: ‏براساس فصل سوم اساسنامه مجمع عمومی جامعه مدرسین، مجمع ‏عمومی دارای تشکیلات منظم و تعریف شده می‏باشد که به تصویب شورایعالی جامعه مدرسین رسیده است.

وی، با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که وحدت رویه در همه حوزه‌های علمیه سراسر کشور محقق شود گفت: این تشکیلات دارای ظرفیت‌های بسیاری است و در مسیر دستیابی به اهدافی که تعیین شده حرکت خواهیم کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 7