وزیر ارشاد کمیسیون فرهنگی مجلس را کلافه کرده است/ مشکل فرهنگی با حاشیه سازی و سیاسی کاری حل نمی شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که کمیسیون فرهنگی خواسته ای جز پیگیری مطالبات رهبری ندارد، گفت: وزیر ارشاد دولت یازدهم کمیسیون فرهنگی را کلافه کرده است، در حالی که نباید اینجور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با بیان این‌که اصلی‌ترین مسأله در موضوعات فرهنگی مطالبات رهبری است، گفت: خود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد است که وقتی قبل از وزارت آمدند و بحث تعامل دولت و مجلس را مطرح کردند بنده عرض کردم که کمیسیون فرهنگی از شما چیزی نمی‌خواهد و تنها خواسته ای که داریم خواسته ملت و خواسته خدا و رسول است، ببینید مطالبات رهبری چیست همان‌ها را اجرا کنید و اگر به اینجا برسید ما مخلصیم و اگر نه، نه

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی با تاکید بر این‌که خوب است ببینید سوالات نمایندگان از وزیر ارشاد چیست؟ اظهار داشت: وزیر ارشاد دولت یازدهم کمیسیون فرهنگی را کلافه کرده است، نباید اینجور باشد، وزیر مسافرت زیاد دارد ولی باید توجه داشت وقتی نتواند به کمیسیون پاسخ دهد موضوع به صحن مجلس کشیده خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بی انصافی است اگر بگویم در این یکسال هیچ کاری نکرده اند تصریح کرد:باید تفحصی بکنیم تا ببینیم چند جا مطالبات رهبری اجرا نشده و یا حتی مخالفت شده است.

نماینده مردم تهران با تاکید بر این‌که  ابتدا باید در اولویت بودن مطالبات رهبری را قبول کنیم و همه با هم یک حرف بزنیم، تصریح کرد: دولت، ریاست جمهوری و مشاوران فرهنگی تند تند حرف می زنند، خوب است بزنند، منتهی اول باید دید سر این حرف ها کلاه ما قاضی است یا نه؟

وی با اشاره به این‌که گاهی چیزهایی گفته می شود که در حالت خوش‌بینانه و بدبینانه متفاوت هستند، اظهار داشت: کار فرهنگ چیزی نیست که با حاشیه سازی و سیاسی کاری مشکلش حل شود، اصلا  فرهنگ اینجوری نیست، مسأله امنیتی و سیاسی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: فرهنگ مبنای همه این چیزهاست، یعنی بنیان کار اگر خراب شد سیاست و اقتصاد و امنیت هم خراب می‌شود، برگشت همه اینها به پایه های اصلی است که پایه اصلی فرهنگ است چنانچه حضرت آقا می‌فرمایند مثل هوایی است که استنشاق می‌کنیم، تقریبا به نظرم اگر ۴ ثانیه فاصله بین تنفس بیفتد مغز انسان می‌میرد، مغز انسان که بمیرد اقتصاد و … مطرح نیست همه چیز از بین می رود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که کمیسیون فرهنگی خواسته ای جز پیگیری مطالبات رهبری ندارد، گفت: رهبر معظم انقلاب گذشته از این‌که در مقام رهبری و ولایت هستند به اعتقاد بنده قوی‌ترین مرد فرهنگی کشور هستند، از همه چیز می‌دانند و همه جا بوده‌اند و صحبت های شان همینجوری نیست.

وی با بیان این‌که اگر کسی اعتقادی به رهبری نداشته باشد به اعتقاد بنده باید گوش بدهد به صحبت‌های ایشان که چه می‌گویند، تاکید کرد: وقتی که این موقعیت و جایگاه را هم دارند وقتی امر می کنند اگر ما چیز دیگری بگوییم مشروعیت  آدم زیر سوال می رود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اصلا عجیب است که عین عبارت رهبر معظم انقلاب را به کار می‌برند و همان را رد می‌کنند! به چیزی دیگر می گیرند اصطکاک ایجاد می‌کنند یا تبصره می‌زنند! نمی‌دانم اینها چه معنی دارد؟!

وی در پایان با تاکید بر این‌که دولت باید ببیند در این جمع چه می‌کند، گفت: بعضی می‌گویند که اینها نمی‌دانند آقا چه گفته است! بعید میدانم  مسوولین اینگونه بی توجه باشند پس باید پاسخگو باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 2