تشریح برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان

ramadan3_50264
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی به تشریح برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر برای انجام فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به شهرستان ها و روستاهای استان اعزام می شوند.
حجت الاسلام محمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی صبح اول تیر در نشست تشریح برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان که به مناسبت گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این که این ماه، ماه بهار قرآن و انس با آسمان است، برنامه های مختلفی در همین راستا از سوی این سازمان تدارک دیده شده است.

وی درباره برنامه های قرآنی درایام ماه مبارک رمضان از تشکیل یک هزار حلقه تفسیری با موضوع سوره لقمان خبرداد و گفت: این نشست ها با عنوان« تربیت حکیمانه» به مبانی تفسیری این سوره در مساجد و حسینیه ها می پردازد و برای شرکت کنندگان در این نشست ها و حلقه ها گواهینامه صادر می شود و از ممتازین تجلیل به عمل می آید.

 حجت الاسلام مرویان حسینی در ادامه از پیش بینی بیش از ۱۵۰ کلاس آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم توسط تشکل ها و موسسات قرانی وابسته خبر داد و تصریح کرد: در این ایام ۳۰۰ جلسه قرانی محلی در مشهد ساماندهی می شود و دو مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم نیز راه اندازی می شود.

وی با بیان این که برگزاری ده دوره تربیت معلم آموزشیار قرآنی نیز از دیگر برنامه ها است، افزود: این طرح های قرآنی توسط ده خانه قرآن شهری، ۲۸ خانه قرآن روستایی و ۳۳ موسسه قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان در استان اجرا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: این طرح های قرآنی با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیون ریال حمایت می شود و طرح قرآنی ۱۴۴۸ نیز با هدف تربیت ۴ هزار و ۸۰۰ نفر حافظ یک جزء قرآن کریم برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به  دیگربرنامه های پیش بینی شده برای این ایام دراستان افزود: برگزاری همایش طلایه داران هدایت در شش منطقه استانی، مشهد، تربت حیدریه، تربیت جام، قوچان، سبزوار و گناباد از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی از حضور بیش از دو هزار نفر از مبلغان در نشست های توجیهی این برنامه ها خبرداد و گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر برای انجام فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به شهرستان ها و روستاهای استان اعزام می شوند.

 وی با بیان این که علاوه بر اعزام مبلغان به شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی در واقع به  هفت استان دیگر اعزام ملبغ از سوی این سازمان صورت می گیرد، تصریح کرد: علاوه بر اعزام یک هزار  و ۵۰۰ نفر مبلغ به شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی،۳۰۰ نفر از مبلغان نیز به استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازنداران، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان اعزام می شوند.

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان این که ۲۰ درصد از این سهمیه اعزامی متعلق به بانوان مبلغه است، اظهار داشت: فعالیت های این گروه های اعزامی مبلغان و مبلغه ها به صورت چهره به چهره فردی و گروهی، گروه های تبلیغی در مساجد و حسینیه ها و روستاها و بیمارستان ها و زندان ها و سربازخانه ها است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 10