زندگی رهبر انقلاب سراسر ساده و زاهدانه است/ استناد به مطالب غیر متقن آسیبی جدی است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که قول و گفتار مبلغان باید قول سدید باشد، گفت: استناد به کلمات و مطالب غیر متقن آسیب آفرین است و مبلغان باید از آن اجتناب کنند.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در گردهمایی مبلغان در مسجد اعظم قم، با بیان این که انسان متقی به دو سلاح تقوا و ایمان و عمل صالح مجهز است، گفت: انسان متقی در نگاه قرآن کریم با ایمان و عمل صالح خود را از خطرات مصون می دارد. به هر مرتبه انسان در این دو حوزه اوج بگیرد به مراتب برتری از تقوا آراسته خواهد شد.

وی با استناد به آیات و روایاتی به تبیین رسالت مهم و حساس مبلغان پرداخت و تاکید کرد: قول و گفتار شما قول سدید باشد، گفتار شما بر مبانی صحیح استوار باشد. قول سدید قولی است که از استحکام منطقی برخوردار است.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: یک مبلغ و عالم دینی باید به معنای واقعی کلمه قول او متقن و مستدل باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: یکی از نزدیک ترین راه برای رسیدن به مقام انسانی این است که قول و سخن انسان در همه حال سخن مستحکم، متقن و مبتنی بر برهان و به بیان قرآنی کلام لین باشد.

وی تلاش برای دستیابی به قله های علم و حقیقت علم را فلسفه وجودی حوزه های علمیه داسنت و گفت: اگر حوزه های علمیه امروز این قدر می درخشند اینها همه به برکات تلاش های شیخ طوسی ها، شیخ مفیدها و دیگر بزرگان است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبلغان دین باید پیام آور معارف ناب الهی، دینی و مبانی مستحکم فقهی باشند، نباید از کلام و سخن ما مطلبی را مردم بشنوند که از اتفان و استحکام علمی و منطقی برخوردار نباشد.

وی اضافه کرد: همه ما در برابر خدای متعال مسؤول هستیم، یکی از حوزه های آسیب دین، استناد به سخنانی است که اتفان ندارد، این مساله باورهای دینی مردم را در معرض آسیب قرار می دهد و مبلغان باید در این جهت دقت کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر این که مردم بیش از توجه به گفتار، به رفتار مبلغان توجه می کنند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به ضرورت پیمودن راه امام و ایستادگی در برابر نظام سلطه و نصرت الهی ایمان دارند.

وی با اشاره اظهارات اخیر اوباما درباره شکست ناپذیری حکومت بشار اسد، گفت: ماه ها قبل بسیاری می گفتند اگر کسی تصور کرد که حکومت بشار اسد ماندنی است باور او غلط است، اما رهبر معظم انقلاب در مقابل همه نظام سلطه ایستادند و از این که ملت سوریه زیر چکمه های جریان های تکفیری استخوان هایشان خرد شود را نجات دادند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که حضور و محضرش فایده ای ندارد، کلامش نیز فایده ای نخواهد داشت.

وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب زندگی بسیار ساده دارند، منزل ایشان سراسر ساده و زاهدانه است و اگر ما مسؤولان که به دیدار ایشان می رویم این را نمی دیدیم، اگر این پیوند علم و عمل و اعتقاد نبود چه می شد؟

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مخاطب شناسی مبلغان، گفت: مخاطب شناسی یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما است، امروز مخاطبان ما به ویژه نسل جوان در معرض هجوم رسانه ها با سؤالات و شبهات جدی مواجه هستند.

وی تاکید کرد: ما باید به عنوان یک طبیب با آنها برخورد کنیم، نگاه ما هرگز نباید حذفی باشد، بلکه نگاه، باید نگاه جذب باشد؛ امروز جامعه به مبلغان فهیم، دلسوز و مهربان نیاز مبرم دارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: انبیا و اولیای الهی و دیگر بزرگان سختی های بسیاری را برای هدایت جامعه متحمل شدند، مبلغان نیز باید با همین انگیزه داعی الی الله و مبین دین و آموزه های اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: امروز نظام اسلامی به مبلغان خستگی ناپذیر و باهوش نیازمند است و رهبر معظم انقلاب نیز چنین بازوان توانمندی را می طلبند و شما باید قدر توفیقی که نصیب تان شده است را بیش از پیش بدانید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 11