حوزه سخاوتمندانه نیروهای نظام را تأمین می‌کند

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: حوزه بدون هیچ گونه چشم داشت و انتظاری، سخاوتمندانه تربیت شدگان خود را در اختیار نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی،  در نشستی با مشاور وزیر و دبیر دفتر همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، به تبیین راه های تقویت همکاری این دو نهاد تاثیر گذار پرداخت.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت های دفتر همکاری ها، گفت: اصل تعامل حوزه و آموزش و پرورش بسیار خوب و ضروری است و آموزش و پرورش برای حوزه یک تمکن است و ما هیچ رقابتی با این نهاد نخواهیم داشت و با خاطرانگیزه های مادی به دنبال افزایش همکاری ها نیستیم، بلکه حوزه بدون هیچ گونه چشم داشت و انتظاری، سخاوتمندانه تربیت شدگان خود را در اختیار نهاد های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: هدف حوزه از همکاری با آموزش و پرورش و سایر نهاد ها، انسان سازی و حرکت به سمت رشد و تعالی و تحقق ارزش های اسلامی و الهی در جامعه اسلامی مخصوصا در میان اثرپذیرترین قشر یعنی نوجوانان و نونهالان است  و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: انتظار ما از آموزش و پرورش این است که از ظرفیت عظیمی که حوزه در اختیار آنان قرار داده، نهایت استفاده را ببرند و همچنان که حوزه از همکاری با آنان استقبال می کند، در های آموزش و پرورش نیز به روی حوزه و فضلاء باز باشد.

وی همچنین با اعلام آمادگی حوزه های علمیه خواهران برای همکاری با آموزش و پرورش، ابراز داشت: آمادگی داریم همکاری های لازم را با آموزش و پرورش در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) در میان دانش آموزان داشته باشیم، چرا که متاسفانه ظرفیت عظیم حوزه های خواهران همچنان مغفول مانده است و به صورت جدی به آن توجه نمی شود، درحالی که طلاب خواهر در مقام عمل می تواننداعتقادت سالم و عفاف و حجاب را به نسل نو منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، برگزاری همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: حضور در فضای مجازی و استفاده از آن هم فرصت است و هم تهدید و آفت، بنابراین کار در این عرصه نیازمند برنامه ریزی و شناخت همه جانبه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر لزوم همگرایی مسئولین و نهاد ها در رابطه با فضای مجازی، گفت: حضور در عرصه فضای مجازی کاری پرمنفعت، ولی در عین حال پر مخاطره است که نیاز به سیاستگذاری و برنامه ریزی دقیق دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان تاکید کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود و با تنظیم سندی، این هکاری ها نهادینه گردد تا با تغییر مسئولین، این سیاست ها و همکاری ها  با مشکل مواجه نشود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 8