شهید بهشتی جهانی می‌اندیشید و سیستمی فکر می‌کرد

arm
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، گفت: آیت‌الله بهشتی آینده نگر و بارزترین چهره انقلاب برای اداره نظام در آن دوره بود چرا که این شهید والا مقام جهانی می‌اندیشید و سیستمی فکر می‌کرد.
حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرکه به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز هفتم تیر در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین مراسمی می تواند راهنمایی برای آینده ما باشد زیرا ما در قبال آن هایی که برای انقلاب فداکاری  و جان خود را نثار کردند وظیفه داریم قدردانی کنیم و از حوادث گذشته به عنوان چراغ راهی برای آینده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: قدرت های استکباری فکر کردند با به کارگیری سلاح و جنگ نرم می توانند این انقلاب را از بین ببرند اما امروز بعد از حدود ۳۵ سال این نیت شوم تحقق پیدا نکرده است و انقلاب اسلامی توانسته منشاء اثر در دنیا باشد و راه را برای دیگران هموار کند.

وی افزود: قبل از انقلاب گروه های مختلفی علیه رژیم طاغوت فعالیت می کردند تا آن را ساقط کنند ولی از نظر ایدئولوژی و راه و روش با هم متفاوت بودند اما به دلیل وابستگی این گروه ها به بلوک شرق از حمایت مردمی برخوردار نبودند.

حجت الاسلام قاضی عسگر تصریح کرد: گروه دیگری که امروز به نام منافقین مشهور است از نظر ظاهری دارای ایدئولوژی اسلامی بود ولی در باطن با گروه های دیگر تفاوتی نداشت به همین دلیل برای مردم چهره واقعی اش آشکار نبود و گروه سوم که حرکت روحانیت و مرجعیت با پایگاه مردمی است که از سال های ۱۳۴۱و۱۳۴۲ شروع شد و امام (ره) از ابتدا اعلام کرده بود که ما به دنبال ازبین بردن رژیم طاغوت و برپایی کشوری اسلامی و مستقل هستیم و مردم با پیروی از امام (ره) این شعار را در سال ۱۳۵۷ به عینیت رساندند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت: استکبار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پوشش گروه های منحرف ترور را آغاز کرد با ترور شخصیت هایی همچون شهید مطهری چهره منافقین برای مردم آشکار شد.

وی افزود: آن ها افزون بر ترور فیزیکی افراد به ترور شخصیت هم اقدام کردند تا آنجا  که امام(ره) بعد از شهادت شهید بهشتی گفت آن چیزی که بیشتر از شهادت بهشتی مرا رنج می دهد، مظلومیت آن است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب تشکیلات منسجم اسلامی برای اداره حکومت وجود نداشت به همین دلیل شهید بهشتی چهره های مناسب برای اداره کشور را گزینش و در حزب جمهوری اسلامی گردآوری کرده بود تا برای حکومت برنامه ریزی داشته باشد.

وی تصریح کرد: منافقین خیال می کردند با ترور مهره های اصلی و تاثیرگذار نظام می توانند هرج و مرج داخلی در کشور به وجود آورند و مردم را دلسرد کنند و بعد انقلاب اسلامی را نابود کنند ولی با هشیاری های امام(ره) و مقام معظم رهبری آنها نتوانستند به هدف شوم خود برسند.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی از نظر تشکیلاتی فرد بسیار قوی و به سه زبان خارجی مسلط و دارای ویژگی های اخلاقی فراوانی بود ابتدا حرف مخالفین را می شنید سپس با سعه صدر جوابگوی آنها بود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی  گفت: همسر شهید بهشتی می گوید هیچگاه او را در زندگی عصبانی ندیده ام، وی فردی صبور و دارای تحمل بالایی بود و در جلسات مهم هم نماز اول وقتش را ترک نمی کرد، شهید بهشتی در نگارش قانون اساسی نقش بسیار موثری داشت.

وی اظهار داشت: ما در شرایط کنونی دشمنان فراوانی داریم و مهمترین راه حل جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی تبعیت از رهبری و وحدت است و باید برای مردم تلاش کنیم و مردم را در صحنه نگه داریم.

حجت الاسلام قاضی عسگر اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید: این رفتارهای نامناسب شما به گونه ای است که سبب خواهد شد کسانی بر شما مسلط شوند که به شما رحم نخواهند کرد زیرا آنها بر باطل خود متحد هستند ولی شما بر حقتان پراکنده اید و آنها در مسیر باطل از پیشوایشان حمایت می کنند ولی شما حرف های من را نادیده می گیرید و با توجه به این سخن امام، رمز موفقیت و پیروزی در جامعه اسلامی وحدت و تبعیت از رهبری می باشد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که شهید بهشتی با درایت و زیرکی می‌توانست با شخصیت‌های سیاسی دنیا ارتباط برقرار کند و آرمان های انقلاب اسلامی را انتقال دهد، گفت: آیت‌الله بهشتی آینده نگر و بارزترین چهره انقلاب برای اداره نظام در آن دوره بود چرا که این شهید والا مقام جهانی می‌اندیشید و سیستمی فکر می‌کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 4