نهضت قرآنی در کشور راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: نهضت قرآنی در کشور راه‌اندازی شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یکی از اقدامات مهم در ایران باید آموختن قرآن به مردم باشد و نهضت قرآنی در کشور راه‌اندازی شود.

محسن قرائتی در همایش ائمه جماعات مساجد خراسان رضوی که در خصوص زکات در اردوگاه‌ ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اولویت هزینه کرد زکات ابتدا باید فقرا و مساکین باشد و پس از آن در مساجد مصرف شود.

وی خطاب به ائمه جماعات استان تصریح کرد: زکات را به عنوان حرکتی مطلوب جدی بگیرید و در مصرف آن اولویت را به گرسنگان دهید، چرا که تا گرسنه‌ای وجود دارد نباید زکات را در جای دیگری هزینه کنید.

قرائتی ادامه داد: طعم دین و زکات را به مردم بچشانید و در این راستا به قرآن اتکا کنید، زیرا قرآن کسی را که زکات نمی‌دهد مشرک می‌خواند و یکی از اقدامات مهم در ایران باید آموختن قرآن به مردم باشد و نهضت قرآنی در کشور راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: نمازآموزی به مردم واجب، قرآن‌آموزی مستحب، ازدواج جوانان مهم و اقدام به امور خیر منجر به برکت می‌شود و بنای اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، حج، زکات، ولایت و حکومت استوار است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه به ائمه جماعات تأکید کرد: اگر در مناطق کوچک مشغول فعالیت هستید بدانید در این مناطق برکاتی است که در مناطق بزرگ وجود ندارد، زیرا ارشاد در آن‌ها گفت‌وگوی چهره به چهره بوده و این نوع گفت‌وگو به تعبیر قرآن در خطاب به پیغمبر(ص)، اثرات بیشتر و مطلوب‌تر بر مخاطبین دارد.

وی با اشاره به اینکه زکات در قرآن کریم همتای نماز بوده، افزود:  همان‌طور که کلمه زکات در قرآن ۳۲ بار آمده است کلمه برکت نیز ۳۲ بار آمده، بنابراین می‌توان به برکتی که به‌وسیله زکات نازل می‌شود، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در تبلیغ و ارشادات خویش به قرآن استناد کنید و محور سخنان خود را قرآن قرار دهید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در اصلاح، ارشاد و امر به معروف اولویت‌ها را مدنظر داشته و فوائد را مطرح کنید و از روایات قرآنی معتبر نیز استفاده کرده، آداب سخنرانی را رعایت، به رنگ پوشش خود نیز توجه داشته و دارای برخورد و رفتارهایی سازنده باشید تا ارشادات شما تأثیرگذار و کمالات شما را در نزد مخاطبین افزایش یابد.

قرائتی در خاتمه خطاب به ائمه جماعات افزود: اگر روزی در کشور با ۵۰ درصد جمعیت بی‌سواد مواجه بودیم درحال حاضر این رقم به ۱۰ درصد رسیده و مردم باسواد شده‌اند، بنابراین باید برای ارشاد مردم اطلاعات خویش را افزایش داده و به مطالعات قرآنی بیشتر بپردازید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6