هشدار مراجع به آل سعود/ احساسات شیعیان را بیش از این جریحه دار نکنید/آل سعود راهی به جز پاسخ به مطالبات حقه مردم ندارد

در پی بد رفتاری حکام سعودی نسبت به پیروان اهل بیت صورت گرفت؛
حضرت آیت الله نسبت به بدرفتاری حکام آل سعود در حق علما و شیعیان هشدار داد و تاکید کرد: ما به مسؤولان سعودى هشدار مى‌دهیم که این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را به شدت جریحه‌دار مى‌کند و پیامدهاى سوئى در برخواهد داشت.
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در محکومیت رفتار ناشایست حکام سعودی پیامی صادر کرد و نسبت به بدرفتاری حکام عربستان سعودی در حق علما و پیروان اهل بیت(ع) هشدار داد.

آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازى از مراجع تقلید نسبت به آنچه در کشور عربستان سعودى مى‌گذرد بیانیه ای صادر کرد و به آل سعود هشدار داد که مراقب رفتارهای خود باشند و بیش از این احساسات پاک شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) را جریحه دار نکنند.متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار وحشتناکى از طرز رفتار مسئولین سعودى نسبت به شیعیان احصا و قطیف مى‌رسد. جمعى از بزرگان علماى آنها را به جرم آزادى‌خواهى در انجام مراسم مذهبى به زندان افکنده‌اند و تضییقات فراوانى براى آنها به وجود آورده‌اند و از همه وحشتناک‌تر این‌که زمزمه صدور حکم اعدام براى شیخ بزرگوار عالم معروف منطقه، شیخ نمر به گوش مى‌رسد.

ما به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم که این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را به شدت جریحه‌دار مى‌کند و پیامدهاى سوئى در برخواهد داشت.

حاکمان سعودى به جاى این تشددها خوب است به درد دل آنها گوش دهند. آنها حقوق از دست رفته خود را مى‌خواهند. آنها آزادى در انجام مراسم مذهبى خود را طلب مى‌کنند. آنها به کشور خودشان علاقه دارند. کدام عقل و منطق اجازه مى‌دهد که در برابر این خواست‌هاى مشروع آن‌گونه رفتار شود؟

ما تعجب مى‌کنیم نهادهاى حقوق بشر دنیا چرا در این‌گونه موارد که موافق میل دولت‌هاى سلطه‌گر است، سکوت مى‌کنند؛ ولى اگر کمترین حرکتى در کشورى که هماهنگ با آنها نیست، رخ دهد، فریادشان بلند مى‌شود؟

به هر حال تکرار مى‌کنیم صدور حکم اعدام براى یک عالم بزرگ منطقه چیزى نیست که براى مراجع شیعه و بزرگان مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) و تمام علاقه‌مندان به آنها در سراسر جهان قابل تحمل باشد.

 

محکوم کردن صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر:

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی رفتار ناشایست حکام آل سعود در قبال شیعیان و علمای دینی عربستان را محکوم و تاکید کرد: ما به مسؤولان سعودی هشدار می دهیم که این گونه برخوردهای تند موجب جریحه دار شدن احساسات شیعیان در همه جای عالم خواهد گردید و حاکمان سعوی باید بدانند راهی به جز پاسخ دادن به مطالبات حقه مردم ندارند

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در محکومیت رفتار ناشایست حکام سعودی پیامی صادر کرد و نسبت به بدرفتاری حکام عربستان سعودی در حق علما و پیروان اهل بیت(ع) هشدار داد.

متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با کمال تاسف اخبار ناراحت کننده از وضعیت شیعیان عربستان به اینجانب واصل گردید. طرز رفتار مسؤولین سعودی نسبت به شیعیان خصوصا علمای محترم احصا و قطیف موجب تاثر فراوان گردید.

ما به مسؤولین سعودی هشدار می دهیم که این گونه برخوردهای تند موجب جریحه دار شدن احساسات شیعیان در همه جای عالم خواهد گردید و حاکمان سعوی باید بدانند راهی به جز پاسخ دادن به مطالبات حقه مردم ندارند و همچنین نهادهای حقوق بشر نسبت به این موضوع نباید سکوت کرده و برای بازگرداندن حقوق از دست رفته مردم تلاش نمایند.

علما و حوزه های علمیه صدور حکم اعدام برای عالم بزرگ آن منطقه آیت الله شیخ نمر را محکوم نموده و حکم اعدام برای این عالم بزرگ را تحمل نخواهند کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9