اگر تصمیم گرفتید روزی خانواده ی خود را یک جا از بین ببرید ، ماهواره به خانه بیاورید

سامرا به عنوان یک جزء لاینفک عتبات برای ما مطرح است

ایت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس و عضوهئت امناء اتاق فکر تبلیغ

عزیزان اگر یک روزی تصمیم گرفتید بشکه ای بنزین در خانه ی خود سرازیر کنید و یک کبریت هم بکشید و زن و فرزند خود را بسوزانید همان روز یک ماهواره به خانه بیاورید چون دقیقا همین کار را می کند. بزرگترین جنایت یک انسان این است که فرزند معصوم خود را در اختیار شبکه هایی می گذارد که برای نابودی آن برنامه ریزی کرده اند. ۱۰۶ شبکه ی فارسی زبان ایجاد کردند تا بی دینی، بی ناموسی ، فحشا و در کنار آن انحرافات سیاسی را تبلیغ کنند و شما رفتید ابزار آن را خریدید و در خانه را بر روی دشمن باز کردید.

تفسیر سوره ی عصر، مهدیه مشهد

آیت الله علم الهدی در سومین جلسه تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد به ادامه تفسیر سوره ی عصر پرداخته و بیان داشتند: با توجه به نکات قبل ساختار طبیعی انسان مقتضی زیان و ضرر است و تنها افرادی با چهار خصوصیت از این بستر مستثناء هستند.ایمان به خدا و عمل صالح و توصیه به حق و توصیه به صبر.

ایشان افزودند: در کنار این توصیه ی به حق و امر به معروف و نهی از منکر و جامعه سازی توصیه ی به صبر شد. وقتی خدا بعد ایمان عمل صالح را بیان کرد این عمل صالح توصیه به حق و صبر است اما این تکرار توصیه ی به حق و صبر برای تاکید بر این امر و اهمیت مسئولیت اجتماعی در انسانها دارد چون ما غالبا دین مداری را در زندگی شخصی رعایت می کنیم.
آیت الله علم الهدی تصریح کردند: اجتماع برای ما یک بستر است و ما در این بستر زندگی می کنیم. جامعه مانند یک هواپیماست که اگر این هواپیما ساقط شد همه ی افراد درون آن هم سالم نمی مانند. ما نسبت به جامعه مسئولیم اگر گناه بد باشد زندگی در جامعه ی گنه کار همان بلایی سر شما می آورد که گناه سر شما می آورد.
ایشان بیان داشتند: این “و تواصوا بالحق” یعنی توصیه ی به حق و جلوی گناه را گرفتن و در کنار آن “و تواصوا بالصبر” آمده است. این صبر معانی بسیار دارد که سه شکل صبر بیان شده، اول صبر بر مصیبت، معنای دوم صبر در برابر معصیت است.

آیت الله علم الهدی افزودند: اینکه انسان بعد گناه می گوید فریب شیطان را خوردم اشتباه است چون گناه بخاطر انگیزه های درونی انسان است چون شیطان هیچ قدرت و نفوذی در انسان ندارد فقط او طبق بیان قرآن آرایشگری می کند. پول، لذت و شهوت و خوش گذرانی را زینت می دهد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: شیطان زینت می دهد ما انگیزه ی داخلی پیدا می کنیم و گناه میکنیم. الان ارتباطات خانوادگی مانند قبل نیست و جوانان ما محکوم برخی فیلم ها هستند و این رفتن دنبال فیلم ها آرزو ها را در دل جوان امروزی قابل تحقق جلوه میکند.

آیت الله علم الهدی افزودند: عزیزان اگر یک روزی تصمیم گرفتید بشکه ای بنزین در خانه ی خود سرازیر کنید و یک کبریت هم بکشید و زن و فرزند خود را بسوزانید همان روز یک ماهواره به خانه بیاورید چون دقیقا همین کار را می کند. بزرگترین جنایت یک انسان این است که فرزند معصوم خود را در اختیار شبکه هایی می گذارد که برای نابودی آن برنامه ریزی کرده اند.

ایشان تصریح کردند: یک روزی با جنگ به فکر بر اندازی این نظام بودند و بعد ترور انسان های خوب مملکت که هر جنایتی که داعش الان می کند بدتر آن را منافقین در ایران کردند، اما مردم برنگشتند پس تصمیم گرفتند بچه های ما را از ما بگیرند.
آیت الله علم الهدی بیان داشتند: ۱۰۶ شبکه ی فارسی زبان ایجاد کردند تا بی دینی، بی ناموسی ، فحشا و در کنار آن انحرافات سیاسی را تبلیغ کنند و شما رفتید ابزار آن را خریدید و در خانه را بر روی دشمن باز کردید.

ایشان در ادامه افزودند: صبر سوم صبر در اطاعت است. این صبر بر گرسنگی و تشنگی بخاطر دستور خداست. پس آنجا که خدا فرموده اطاعت کن صبر می خواهد. معنای اصلی صبر هم همین است یعنی مقاومت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 11