آیت الله نوری همدانی: در تمامی امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید از نظرات ولی فقیه تبعیت کرد

1330789718
 حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر شکر در نعمت های الهی گفت : ولایت اهل بیت(ع) از بزرگترین نعمت های خداوند است که با ایمان و اعتقاد و در مرحله بعد اطاعت و پیروی از ایشان باید شکر این نعمت را بجا آورد و در راستای رسیدن به اهداف اسلامی از حکومت ولایت فقیه دفاع کرد.

حضرت آیت‏الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در هفتمین برنامه از سلسله برنامه‏های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش شد، باتأکید بر شکر نعمت­های الهی اظهار داشت: خداوند متعال در سه جای قرآن با بیان آیه «وذکرو نعمت الله علیکم» شکر نسبت به نعمت­ها را مطرح فرموده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی نعمت­های خداوند را غیر قابل شمارش خواند و ابراز داشت:  در دو جای قرآن با ذکر «وان تعدو نعمت الله فلاتحصوها» به ناتوانی انسان در شمارش نعمت­ها اشاره شده است که انسان مؤمن  با در نظر گرفتن لطف و عنایت پروردگار باید از او سپاسگزاری کند.

این مرجع تقلید شناخت نعمت­های خداوند را از موضوعات مهم دانست و تأکید کرد: معرفت نسبت به نعمت­ها، انسان را به خضوع و خشوع در برابر خالق هستی سوق می­دهد که در قرآن کریم به قسمتی از آن از جمله خلقت آسمان، زمین، روز، شب، دریاها، کوه­ها و دیگر نعمت­ها اشاره شده است.

وی شکر واقعی را استفاده درست و بجا از نعمت­ها عنوان کرد و افزود: اگر نعمت در راستای اطاعت و بندگی خداوند به کار رود شکر محسوب می­شود اما استفاده آن در مسیر خلاف دستورات الهی کفران نعمت است که عقاب خداوند را به دنبال دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه ۷ از سوره ابراهیم تصریح کرد: خداوند می­فرماید: «لان شکرتم لازیدنکم ولان کفرتم ان عذابی لشدید» یعنی شکردر مقابل عنایت و لطف پرودگار نعمت­ها را افزایش می­دهد و عاقبت کفران و سرکشی در برابر نعمت­ها عذاب است که این از سنت­های الهی است.

وی با بیان این که قوم سبا به سبب کفران نعمت­ها به عذاب دچار شدند، متذکر شد: سبا یکی از شهرهای یمن بود که خداوند نعمت­های فراوان از جمله خانه­ها و باغ­های میوه به آنها عنایت کرده بود اما قوم سبا با کفران و استفاده نامشروع از این نعمت­ها گرفتار عذاب الهی شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان روایتی از امام صادق(ع) بزرگترین نعمت الهی را ولایت اهل بیت(ع) عنوان کرد وافزود: ایمان و اعتقاد به اولوالامر بودن اهل بیت(ع) و اطاعت و پیروی از ایشان از بزرگترین نعمت­های پروردگار است.

وی در ادامه به قرن­ها سلطه حاکمان جور بر مردم ایران اشاره کرد و گفت: با فضل و عنایت پروردگار و پرچم­داری امام خمینی(ره) و سعی و کوشش رهبر معظم انقلاب، نظام ولایی که با اهل بیت(ع) ارتباط دارد، در ایران پابرجا شده است که باید شکرگزار باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان به کلام امام خمینی(ره) اشاره و اضافه کرد: ولایت فقیه، همان ولایت رسول الله است و نظر ایشان باید در امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رعایت شود که این نظام ولایی مقدمه، زمینه ظهور و ولایت ولی الله الاعظم امام زمان(عج) قرار بگیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 7 =