بحران بی‌اعتقادی به حجاب محصول سهل انگاری عظیم فرهنگی

حجت السلام مهدی بیاتی عضو کارگروه عفاف و حجاب کشور وعضو اتاق فکر تبلیغ

حجت السلام مهدی بیاتی عضو کارگروه عفاف و حجاب کشور وعضو اتاق فکر تبلیغ

مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا ایجاد تردید اجتماعی درباره اصل حجاب را توطئه ای هراس‌انگیز دانست و گفت: برای حل بحران بی اعتقادی به حجاب و تقابل با آن، راه‌کارهایی وجود دارد؛ اما عده‌ای به سبب عداوت، خود را به خواب زده و بنا ندارند که حرف حق را بپذیرند، کسانی هم که واقعا جهل به حکم حجاب دارند، حکم حجاب را به صراحت در آیاتی از قرآن می توانند مشاهده کنند.

حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: امروز تهاجم فرهنگی دشمن، بعد فکری و عقیدتی مردم را هدف قرار داده و از همین رو در اصل حکم حجاب خدشه وارد می‌کند.

وی در ادامه افزود: زمانی مردم به اصل حجاب اعتقاد داشتند و مشکل آنان در التزام به این امر مهم بود؛ اما آمارهای رسمی امروز بیانگر این است که برخی افراد جامعه اعتقادی به حکم حجاب اسلامی ندارند.

وی با اشاره به دلایل متعدد بی قیدی جامعه نسبت به حکم حجاب اظهار داشت: عده‌ای حکم حجاب و مقدار دقیق آن را از نظر اسلام نمی‌دانند و عده‌ای هم که از این حکم آگاهی دارند، در مرحله عمل توجیه نبوده و از فواید حجاب و مضرات بدحجابی آگاهی کامل ندارند.

مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا بیان داشت: عده‌ای نیز وجود دارند که از حجاب و فواید و مضرات آن آگاهند اما احکام و مسائل نقیضی برای آن در ذهن دارند که سبب شده مسائلی نامربوط را به هم ربط داده و حکم حجاب برای آنان دچار خدشه شود. در حقیقت سه قسم نخست جهل بسیط و قسم پایانی جهل مرکب دارند.

حجت‌الاسلام بیاتی تأکید کرد: برای حل بحران بی اعتقادی به حجاب و تقابل با آن، راه‌کارهایی وجود دارد؛ اما این‌ گونه نیست که با به کار بستن این راهکارها، یقین به نتیجه داشته باشیم چراکه عده‌ای به سبب عداوت، خود را به خواب زده و بنا ندارند که حرف حق را بپذیرند.

وی تصریح کرد: کسانی که واقعا جهل به حکم حجاب دارند، باید بدانند که خداوند حکم حجاب را به صراحت در آیاتی از قرآن بیان فرموده است که صریح‌ترین آن، آیه ۳۱ سوره مبارکه نور و ۵۹ سوره مبارکه احزاب است.

پژوهشگر حوزه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که حجاب، مجموعه‌ای از مسائل شرعی بوده که بخشی از آن پوشش است، هر فرد در خصوص حجاب به مجموعه رفتارهایی نیاز دارد که به وی صیانت داده و جامعه را از او بهره‌مند سازد.

وی با بیان این‌که «خُمُرِ» در عربی به معنی روسری است، تصریح کرد: خدای متعال در بخشی از آیه ۳۱ سوره مبارکه نور می‌فرماید «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ» بدین معنا که زنان باید روسری‌های خود را (بر سر قرار داده و دنباله آن را) بر روی گریبان‌ها زده (تا گردن و سینه آنان را بپوشاند).

حجت‌الاسلام بیاتی با بیان این‌که آیات دیگری نیز وجود دارد که پوشش سرتاسری را بتوان از آنان استفاده کرد، تأکید کرد: در این آیات به اصل حکم وجوب پوشش اشاره شده و جواز رؤیت وجه الکفین(ظاهر دست و صورت) را نمی‌توان از طریق آن ثابت کرد بلکه باید به روایاتی در این باب پرداخت که محدوده پوشش بدن را مشخص می‌کنند.

وی با بیان این‌که وجود حکم شرعی حجاب در قرآن و سنت امری ثابت بوده و فواید آن است که در جای خود باید بررسی شود، ابراز داشت: علت این‌که افراد در جامعه امروزی در مورد حکم شرعی حجاب تردید کرده و می‌پندارند این حکم در قرآن نیامده است، فاصله بسیار آنان از قرآن کریم است چراکه ایشان حتی به آیاتی که صراحت در وجوب پوشش سرتاسری دارد هم برخورد نکرده‌اند.

مدیر مرکز راهبردی عفاف و حیا در پایان با بیان این‌که فاصله بسیار مردم از قرآن و تردید ایشان در اصل حکم حجاب، نشانه توطئه‌ای بزرگ و هراس‌انگیز از سوی دشمن است، گفت: دشمن بر اساس قائده «دروغ هر چه بزرگتر باشد، باورپذیر تر می‌شود» طوری حجاب اسلامی را مورد حمله قرار داده است که مردم با خود بپندارند «شاید واقعا حجابی وجود نداشته باشد که اینچنین علیه آن مانور داده می‌شود».






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 13