انتقاد خاخام اروپایی از منع روبنده زنان مسلمان

 

2caf436b942a49ee0d97a9ab94e26abf_M

در حالی که واکنش ها نسبت به حکم دادگاه عالی اروپا در مورد منع استفاده از روبنده برای زنان مسلمان در کشور فرانسه همچنان ادامه دارد، یکی از بلندپایه ترین مقامات یهودی در اروپا نیز این حکم را محکوم کرده و آن را مغایر با اصل آزادی های فردی و دینی خوانده است.

خاخام پینکاس گلداشمیت رهبر ارشد یهودیان مسکو و رییس کنفرانس خاخام های اروپا گفته است ممنوعیت ساخت مناره برای مساجد در سوییس در سال۲۰۰۹ و همچنین ممنوعیت استفاده از برقع برای زنان مسلمان در فرانسه در حقیقت عبور از خطوط قرمز دینی است.

خاخام گلداشمیت گفته است نظر شخصی من این است که چنین احکامی در حوزه دین می تواند تبعات و اثرات بسیار منفی شخصی و اجتماعی در پی داشته باشد؛ ضمناً من به شدت به این نظر که برداشتن برقع توسط مسلمانان می تواند به ارتقاء سطح تعاملات اجتماعی و مذهبی بین مردم کمک کند، مشکوکم. وی در ادامه گفته است این حرف نیز که استفاده از روبنده برای زنان مسلمانان باعث افزایش افراط گرایی می شود درست نیست.

قانون منع استفاده از روبنده برای زنان مسلمان در سال ۲۰۱۰ در فرانسه به تصویب رسید، پنجشنبه گذشته نیز توسط دادگاه عالی اروپائی مورد تائید نهایی قرار گرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 13