شورای راهبردی تعامل با مراجع و روحانیت تشکیل شد

حجت الاسلام محمد حسن ذاکری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی
شورای راهبردی تعامل با مراجع تقلید و روحانیت در راستای تقویت و ارتباط مستمر اعضای هیأت دولت و وزرای دولت یازدهم با علما در استانداری قم تشکیل شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری، مشاور استاندار قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تشکیل شورای راهبردی تعامل با مراجع و روحانیت در استانداری قم خبر داد و نقش این شورا را در تقویت ارتباط دولت با علما پررنگ خواند.

وی تشکیل این شورا را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به استاندار قم و همچنین تأکید ویژه رییس جمهور در جلسه هیأت دولت برای معارفه استاندار قم در راستای تعامل مؤثر با مراجع تقلید و روحانیت دانست.

دبیر شورای تعامل با مراجع تقلید و روحانیت با بیان اینکه نقش تأثیرگذار و برجسته مراجع تقلید بر کسی پوشیده نیست، گفت: بر دولتی که در رأس آن فرزند حوزه قرار دارد لازم است ارتباط دولت با علما به صورت گسترده‌تر و مؤثرتر دنبال شود.

وی ساماندهی دیدارهای مختلف اعضای هیأت دولت و وزرای دولت یازدهم با مراجع تقلید برای پیگیری مطالبات ایشان را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این شورا خواند و بر رفع دغدغه‌های مراجع تقلید که ملجأ و پناه مردم هستند، تأکید کرد.

حجت‌الاسلام ذاکری با بیان اینکه مطالبات مراجع تقلید و دغدغه‌های آنان همواره باید مدنظر دولتمردان قرار گیرد، اظهار داشت: دولت یازدهم بر تعامل مؤثر و تقویت ارتباط با مراجع، علما و حوزه‌های علمیه اراده جدی دارد.

وی تشکیل شورای راهبردی تعامل با مراجع و روحانیت را ابتکار استاندار قم به عنوان نماینده عالی دولت در این شهر مقدس عنوان و ابراز کرد: نخستین جلسه این شورا با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی، پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شد.

مشاور استاندار قم ادامه داد: نمایندگان دفاتر مراجع معظم تقلید و سایر نهادهای حوزوی با حضور در این جلسه بر ضرورت تشکیل این شورا تأیید کردند و خواستار تشکیل مستمر این جلسات و پیگیری مطالبات مدنظر مراجع شدند.

وی بر ضرورت سامان‌دهی ارتباط بین دولت و بیوت مراجع تأکید کرد و افزود: ضرورت تشکیل این شورا و پیگیری مباحث پیرامونی دولت و مراجع با توجه به اینکه مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در قم قرار دارد و هنوز مشاور روحانیت رییس جمهور انتخاب نشده است، برکسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام ذاکری از برگزاری جلسات شورای راهبردی تعامل با مراجع و روحانیت، هر سه ماه یکبار خبر داد و گفت: در صورت ضرورت و با درخواست نمایندگان مراجع، جلسات فوق العاده‌ این شورا نیز تشکیل می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9