صداوسیما در به تصویر کشیدن اقدامات روحانیون سهل انگاری کرده است

“صدا و سیما در تبلیغ و رسانه‎ای کردن اقدامات جهادگرانه روحانیون سهل انگاری کرده است و باید این موضوع بطور جدی مورد بازنگری قرار گیرد.”

رییس سابق سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی با بیان اینکه “یکی از مسایلی که مردم کشور ما از آن بی‌اطلاع اند، مشمول حدیث «الحکمه ضاله المومن ؛ حکمت گمشده مومن است» می‎شود” خاطرنشان کرد: واقعا اقدامات روحانیت جزو گمشده‌های کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین «رحمانی» افزود: بسیاری از افراد جامعه می‎خواهند بدانند این همه روحانی که در سطوح مختلف و در موضوعات متعدد دین و مباحث فلسفی و حکمی فعالیت می‎کنند؛ چه انجام می‎دهند؟!

وی با بیان اینکه “اصولا اقدامات حوزه برای مردم پوشیده است” تصریح کرد: دلیل آن این است شیوه انتقال به جامعه قبل از انقلاب در دست حوزه نبوده است. حوزه‌ها اگر می‌خواستند در زمینه‌های مختلف، کتاب سال و موضوعی جدید ارائه دهند می‎بایست به وزارت فرهنگ آن وقت می‌دادند.

رییس سابق سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی تاکید کرد: اگر هم کتابی تحت لوای دولت چاپ می‎شد، بسیار اندک و انگشت‌شمار بود مثلاً کتاب فیلسوف نماهای آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به عنوان کتاب سال در رژیم طاغوت شناخته شد و در مجلات مطرح شد. در مقابل هم کتاب حجاب شهید مطهری الان اثری از آن نیست و فقط صحبت هایی پیرامون آن می‎شود.

حوزه رسانه قوی لازم دارد

وی با اشاره به عدم وجود ابزارهایی برای انتشار و تبلیغ آثار روحانیون در دوران قبل از انقلاب گفت: حوزه‌های ما مملو از دانشمندانی در عرصه‎های ادبیات، تفسیر، تاریخ، حدیث، فلسفه و علوم قرآنی است. پیش از انقلاب نیز نخبه های حوزوی بسیار داشتیم ولی ابزاری برای پخش آثارشان نبود.

رییس سابق سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی با بیان اینکه ” به برکت جمهوری اسلامی، اوضاع آثار اندیشمندان حوزوی سر و سامان یافت” تصریح کرد: مقام معظم رهبری در آن روزگاران فرمودند، « که علما، محققین و دانشمندان سعی کنند در تمام ابعاد مختلف علمی، فکری، فرهنگی، هنری و بررسی اندیشه‌های معاصر و مکاتب اقتصادی و مکاتب دیگر مطرح، دین‌شناسی، مربوط به فرقه‌های متعدد ورود دارد و جواب آنها را در حوزه‌ها می‌دانند آن روزها در عرصه سیاست نقش علما در رشد سیاسی و ارتقای اندیشه ملت‌ها دانستند بازگو نشد و به همین دلیل امام‌(ره) فرمودند: این آثار و حرکات و پدیده‌های علمی و اندیشه‌های حوزه باید معرفی بشود».

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه “امروز هم حوزه مظلوم است” اظهار داشت: ما شبکه‌ای نداریم که تولیدات حوزه در عرصه‌های مختلف را بیان کند. هفته ای یکبار در ساعتی خاص، آن هم در رادیو، تازه‌های چاپ حوزه را معرفی می‎کنند. شاید بسیار ی نیز اعلام کنند که در موضوعات فقه و اخلاق کتاب‎ها نوشته شده ولی شنونده نمی‌داند محتوا چیست.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه قرآن یعنی اجرایی شدن یکی از چندین تاکیدات امام(ره) و رهبری در راستای انتشار و تبلیغ دستاوردهای علمی هنری، فرهنگی والبته جای کار بسیاری دارد و توقع داریم گویاتر و بهتر شود، و از ابزارهای التکرونیکی نیز بهره بیشتری برده شود.

رییس سابق سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که “حضور طلاب را در این نمایشگاه چگونه دیدید؟” گفت: سطح نمایشگاه یا گزارشات رسانه‎ها قابل تشخیص نیست. روحانیونی که در نمایشگاه حضور فعال دارند و در غرفه هایی همچون پاسخ به سوالات و شبهات انجام وظیفه می‎نمایند؛ در واقع در جهاد بزرگی شرکت دارند.

حجت الاسلام رحمانی در پایان تاکید کرد: صدا و سیما در تبلیغ و رسانه‎ای کردن اقدامات جهادگرانه روحانیون سهل انگاری کرده است و باید این موضوع بطور جدی مورد بازنگری قرار گیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 12