هدف شبکه های ماهواره ای جدا کردن جامعه از اهل بیت است

حجت الاسلام علی اصغر تقوی مسئول موسسه فقهی حضرت جواد الائمه  و عضو اتاق فکر تبلیغ

حجت الاسلام علی اصغر تقوی مسئول موسسه فقهی حضرت جواد الائمه <ع> و عضو اتاق فکر تبلیغ

در برنامه زنده بهار مهربانی از شبکه پایتخت معنوی ایران در سحرگاه امروز به بیان فضائل و مظلومیت امیرمؤمنان علی (ع) پرداخت.

حجت الاسلام تقوی عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به انبوه جمعیت در مراسم شب قدر بیان داشت: به برکت جمهوری اسلامی و این نظام مقدس در همه جا اجتماع های انبوه مردمی برای برگزاری دعا و مراسم شب قدر و نیز سوگواری برای شهادت امام علی(ع) پرشور و پرسوز وگداز در حال اجراست که خدا را برای این نعمت شاکریم.عضو اتاق فکر تبلیغ  بیان داشت: برداشتی که از آموزه های دین و فرمایشات معصومین داریم این است که الفرصت تمرو السحاب یعنی فرصت ها در حال گذشتن است برخی می گویند شب دراز و قلندر بیدار، خیر این چنین نیست وقت تنگ است شب کوتاه و قلندر ممکن است خواب بمانند پس باید قدر فرصت ها را دانست.

درخواست عاقبت به خیری

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: درسی که گرفتیم این که از لحظه لحظه های شب قدر استفاده کنیم و نیز دعایی هم که از ائمه یاد گرفتیم طلب عاقبت بخیری است «اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً» پس در این شب های عزیز از خدا بخواهیم که عاقبت به خیر شویم. چون شب قدر شب مقدرات است در  همین لحظه ممکن است عاقبت به خیر شویم و یا خدای ناکرده نشویم.

حجت الاسلام تقوی عضو اتاق فکر تبلیغ ابراز داشت: کسی که عابد و نماز شب خوان است و حتی در حال عبادت است اما در همین زمان یک قطام عشوه‎گر در برابر او و یک نگاه، مسیر زندگی او راعوض کرد و مسیر زندگی تشیع و مسیر زندگی عالم را عوض کرد کار این شخص به جایی رسید که باعث این جنایت بزرگ شد که جبرئیل در آسمان فریاد زد تهدمت والله ارکان السماء همین نگاه او را به ورطه نابودی رساند که اشقی الاشقیاء شد.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: این یک نگاه در مسیر گناه بود و داریم که یک نگاه در مسیر عبادت مثل نظری که خدا به حجرالاسود کرد.

مدیرمرکز فقهی جوادالائمه وعضو اتاق فکر تبلیغ بیان داشت: نمونه عاقبت به خیری  سرنوشت حر است حربن یزید ریاحی یک بار امام می فرمایند و یک بار امام می فرمایند انت حر کما سمیت امک، وی عاقبت به خیر می شود.

فضائل امیرمؤمنان علی (ع)

حجت الاسلام تقوی عضو اتاق فکر تبلیغ در بخش دوم صحبت های خود پیرامون فضیلت و مظلومیت امیرمؤمنان علی (ع)با یک مقدمه بیان داشت: از بزرگواری و فضل ایشان با این مقدمه می گوییم که همه مذاهب و مسلمانان و ادیان همه نسبت به رسول خدا فصل مشترک دارند در شخصیت وی و بزرگی ایشان درعالم اتفاق نظر دارند.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: شخصیت محبوب ایشان در پیشگاه خلق و خدا که اشرف انبیا، و مخلوقات عالم است شخصیتی که تا آنجا می رود که ملک مقرب خدا جبرئیل راه به آنجا نداشت حال چنین شخصی می فرماید: «انت أخی و وصیی و وارثی، لحمک من لحمی، و دمک من دمی، و سلمک سلمی و حربک حربی، و الایمان مخالط لحمک و دمک کما خالط لحمی و دمی» «انت غداً علی الحوض خلیفتی و انت تقضی دینی و تنجز عداتی» و یا « انا مدینه العلم و علیٌ بابها».

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: پیامبر فرمود وقتی به معراج رفتم آنقدر ملائک احوال علی را پرسیدند که تصور کردم در آسمانها علی از من مشهور تر است. ملکی خدا به شکل علی (ع) خلق کرده که ملائک موقع دلتنگی ودلگیری به دیدار او می روند و این تمثال مبارک را زیارت می کنند.

شب قدر یعنی امیرمؤمنان علی (ع)

استاد حوزه و دانشگاه خراسان وعضو اتاق فکر تبلیغ بیان داشت: پیامبر به حضرت خدیجه فرمودند کسی مثل او برای من حامی و یار وجود ندارد و یا آیه شریفه که دربیان فضیلت ایشان است « إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ …».شب قدر یعنی امیر مؤمنان علی (ع)، قرآن یعنی علی، نبوت یعنی علی، امامت یعنی علی، جهان یعنی علی(ع)، کائنات یعنی علی، کرات یعنی علی، عالم و هستی یعنی علی، هیچ چیزی در این عالم بدون علی ممکن نیست.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: اگر رسول الله (ص) پشتوانه اش علی (ع) است یعنی پشتوانه عالم علی است خدا اگر ببیند علی راضی است او هم راضی می شود در غیر این صورت خیر. یعنی هر کس می خواهد به هرجا برود زیر سایه این آسمان است قرآن تنها برای ما کفایت نمی کند مگر با علی (ع).

مظلومیت علی(ع)

عضو اتاق فکر تبلیغ بیان داشت: علی کسی است که در برابر عمربن عبدود شجاع عرب است کسی که درکندن خندق حماسه آفرین صحنه جهاد است، کسی که در بدر زمانی که همه عقب نشینی می کنند او می ایستد و پشوانه ای برای رسول بود کسی که در جنگ احد رسول الله فرمود، اگر علی نبود تنهایی سینه ام را تنگ می نمود قرآن هم دارد « أَنَزلَ اللّهُ سَکِینَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِینَ ».

عضو اتاق فکر تبلیغ در  ادامه گفت: علی کسی است که دنیا برایش ارزش ندارد می فرماید « : یا دنیا! … غرى غیرى لا حاجه لى فیک قد طلقتک ثلاثا لا رجعه فیها فعیشک قصیر و خطرک یسیر…» اما ایشان در همین دنیا تا لحظه آخر دست از عدالت بر نمی دارد کجا داریم کسی را که شهادتش به خاطر شدت عدالتش بود قتل فی محرابه لشدت عدالته.

هدف شبکه های ماهواره ای جدا کردن جامعه از اهل بیت است

مدیر مرکز فقهی جوادالائمه وعضو اتاق فکر تبلیغ در پایان با اشاره به هجمه شبکه های مختلف ماهواره ای علیه اسلام و تشیع بیان داشت: سیل سرشار کانال های ماهواره ای دارند تلاش می کنند تا بتوانند محبت علی و اهل بیت را از جامعه ما جدا و یا کمرنگ کنند هرچند نمی توانند با آل علی هر که درافتاد ورافتاد. یا علی مدد بگوئیم و سعی کنیم علی را به فرزندان خود معرفی کنیم  پدر مادرها در قدیم این شیوه را داشتند که بچه را با نام علی تربیت و رشد می دادند به بچه موقع برخاستن یاعلی آموزش می دادند شعر درمدح علی یاد می دادندکه بسیار نیکوست.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: اشعار محتشم و شهریار و هر شعری که در فضل اوست به بچه ها یاد بدهیم کتاب در فضیلت علی بگیریم و هدیه بدهیم سی دی و دیگر محصولات فرهنگی، امکانات مادی و معنوی در اختیار بگذاریم با فرهنگ علی آموزش بدهم و آشنا کنیم تا از انهدام خانواده ها جلوگیری شود.
عضو اتاق فکر تبلیغ گفت: هر که با علی بود موفق است در غیر این صورت به جایی نمی رسد اگر علامه دهرشویم علم فیزیک، ریاضی و شیمی و یا هر تکنولوژی را داشته باشیم با هر ثروتی و سرمایه ای در عالم رشد پیدا کنیم علی نداشته باشیم ضعیف هستیم ولی ولایت اهل بیت انسان را به عرش و به خدا می رساند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 8 =