افرادی با نام امام و انقلاب به موقعیت و مقام رسیدند اما اکنون در برابر نظام ایستاده اند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انحراف برخی از مسیر انقلاب اسلامی گفت: افرادی فریاد ولایت فقیه زده و در این باره کتاب و آثار داشتند، ولی عملا از آن دفاع نمی‌کردند؛ حتی برخی که در تسخیر سفارت آمریکا حضور داشتند امروز در انگلیس ضروریات دین، انقلاب، نظام و حتی امام زمان(عج) و امام راحل را زیر سؤال می‌برند.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به آیات سوره حدید گفت: کار خوب برای خدا هیچ سودی ندارد همان‌گونه که کار بد برای او ضرری ندارد.

وی ادامه داد: درس خواندن یا نخواندن دانش آموزان به جایگاه معلم لطمه‌ای نمی‌زند؛ فرد باید بداند که کار خوب برای او سود داشته و کار بد نیز برایش ضرر دارد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که افراد در قیامت چوب گناهان خود را می‌خورند، خاطرنشان کرد: شیطان در قیامت به کفاری که او را ملامت می‌کنند می‌گوید «من احدی را گمراه نکردم، بلکه شما خود فریبی کردید».

بدترین گناه کوچک شمردن آن است

وی افزود: همچنین بهشتیان به جهنمیان می‌گویند «نخستین علت جهنمی شدن شما این بود که کلاه سر خودتان گذاشتید»، توجیه گناه نیز یکی از راه‌های خود فریبی است همان‌گونه که کفار سر خود کلاه گذاشته و می‌گویند «خدا نخواست که ما مسلمان شویم».

حجت‌الاسلام رفیعی موضوع تراشی، توجیه و کوچک شمردن گناه را مورد مذمت قرار داد و اظهار داشت: در روایت آمده «بدترین گناه این است که فرد آن را کوچک بشمارد».

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) به امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «یا اباالحسن دورانی می‌آید که مردم حرام خدا را با یک شبهه حلال می‌کنند»، اکنون برخی می‌گویند چه کسی گفته است که قمار و شراب حرام است این‌ها برای گذشته بود وگرنه اکنون علم پیشرفت کرده است.

خدا نیامرزد کسانی که درباره حجاب شبهه افکنی می‌کنند

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از بد و بی حجابی در جامعه تأکید کرد: خدا نیامرزد کسانی را که عالمانه، عامدانه و مغرضانه شبهه‌هات مربوط به حجاب را در اینترنت گذاشته و جوانان را به انحراف می‌کشند.

وی بیان داشت: می‌گویند چه کسی گفته است که بد حجابی بد است، حجاب نص قرآن و صریح آیه است، مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی می‌فرمود «جلابیب جز به چادر و لباس بلند منطبق نیست»، چگونه عده‌ای به خود اجازه شبهه افکنی درباره حجاب،‌ نماز و اعتقادات می‌دهند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که برخی نیز به عنوان هدیه از افراد رشوه دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: رشوه، رشوه است، مگر با نام هدیه می‌توان آن را شرعی جلوه داد؛ متأسفانه برخی از افراد نیز لاابالی گری را تعامل دوستانه بیان می‌کنند.

در مسائل سیاسی نباید هر روز پادوی یک گروه یا حزب بود

حجت‌الاسلام رفیعی انتظار بیهوده کشیدن را از عوامل گرفتاری افراد در جهنم دانست و خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر(ص) برخی از منافقان در جنگ‌ها با خود بت‌های کوچک می‌بردند تا اگر ورق برگشت به مشرکان بگویند که بت پرست هستند.

وی تأکید کرد: خیلی بد است که فرد در مسائل سیاسی هر روز در خانه یک گروه یا حزب باشد، مقام معظم رهبری می‌فرمودند «برخی سینه چاک انقلاب بودند ولی امروز در بدیهیات انقلاب و نظام تردید می‌کنند».

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به انحراف برخی از مسیر انقلاب اسلامی، گفت: افرادی فریاد ولایت فقیه زده و در این باره کتاب و آثار داشتند، ولی عملا از آن دفاع نمی‌کردند؛ حتی برخی که در تسخیر سفارت آمریکا حضور داشتند امروز در انگلیس ضروریات دین، انقلاب، نظام و حتی امام زمان(عج) و امام راحل را زیر سؤال می‌برند.

برخی سینه چاکان انقلاب در برابر نظام صف آرایی کردند

وی تصریح کرد: برخی نخست سینه چاک انقلاب بودند و در خط مقدم دفاع قرار داشتند ولی امروز ضروریات و بدیهیات آن را زیر سؤال می‌برند، مشخص می‌شود که ایمان و اعتقاد این افراد محکم نبوده است؛ حتی برخی با نام رهبری، مراجع، انقلاب و هیأت‌ کار خود را شروع کردند ولی اکنون جلوی این‌ها صف می‌گیرند.

حجت‌الاسلام رفیعی ریب در مسائل را از دیگر عوامل گمراهی افراد دانست و خاطرنشان کرد: میان ریب و شک تفاوت وجود دارد، شک بدون عناد، لجاجت و تعصب صورت می‌گیرد، برای نمونه برای فردی در مسأله سیاسی و اعتقادی شبهه ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: برخی از افراد واقعا ولایت فقیه، مرجعیت، تقلید و توسل را درک نمی‌کنند که باید برای آن‌ها این مسائل را تبیین کرد؛ البته افراد نیز باید پاسخ شبهات خود را از علما بپرسند.

شبهه‌هات و سؤالات از عوامل رشد اسلام هستند

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه شبهه‌هات و سؤالات را از عوامل رشد اسلام خواند و بیان داشت: ریب شک منفی، شبهه افکنی و نوعی بیماری است؛ برخی می‌گویند که چرا من ثروتمند نشدم، چرا خواستگار نمی‌آید.

وی افزود: فردی با بنده تماس گرفته و می‌گفت «من ورشکست شدم ولی به هر میزان سوره واقعه می‌خوانم چک‌هایم پاس نمی‌شود»، این فرد به سبب بی دقتی ورشکست شده و حالا انتظار دارد با یک بار سوره واقعه خواندن چک‌هایش پاس شود.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان سخنانش آرزوهای طولانی و فریب شیطان را از دیگر عوامل جهنمی شدن افراد برشمرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 18