جولای, 2014

 

شباهت‌ها و تفاوت‌های تفکر داعش با وهابیت

  وهابی ها اگرچه سودای فتح جهان را نیز در سر داشته باشند، هیچ گاه از این ایده خود بی پرده سخن نمی گویند، اما داعش بی پرده و آشکارا از اهداف خود و اینکه چه کشورهایی را در بر خواهد گرفت، سخن گفته است.


جزئیات جدیدی از اقدامات ضد شیعی “بندر بن سلطان”

بندر بن سلطان گفت، خدا باید به شیعیان کمک کند اما به لطف او اکنون گروه‌های پراکنده سنی در عراق و سوریه بیش از شیعیان ممکن است نیاز به کمک خدا داشته باشند.


آیا به راستی داعش مجری شعار”لا اله الا الله” است؟

  زمانی که پرچم های سیاه را دیدید از جای خود حرکت نکنید – به این معنا که دعوت آنان باطل است و نباید به کمک آنان بشتابید – سپس قومی ضعیف ظاهر میشوند که قلب هایشان مانند برادههای آهن سخت است، آنها وفادار به هیچ عهدی نیستند، به حق فرا می‌خوانند در حالیکه از آن نیستند.


آیت‌الله علم‌الهدی:دین جای اعمال ذوق و سلیقه نیست/ رسوخ برخی نمودهای جاهلیت در مسلمانان

امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخی نمودهای جاهلیت در مسلمانان روسخ پیدا کرده است گفت: دین جای اعمال ذوق و سلیقه نیست.


هدف اصلی وهابیت اختلاف میان شیعه و سنی است

این رویکردی بود که پیامبر گرامی اسلام(ص) با آن به مبارزه پرداخت و سعی کرد آن‌ها را با جایگاه رفیع ولایت آشنا کند. نباید از موضوع وهابیت در شرایط فعلی هم غفلت کرد هدف اصلی وهابیت اختلاف میان شیعه و سنی است و این همان موضوعی است که برخی از مسلمانان از آن غفلت کرده اند.


تفکر فردگرایی در کشورهای اسلامی در حال ترویج است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادبیات دنیا را به سه گرایش لذت گرایی، فردگرایی و لیبرالیسم اخلاقی(آزادی) تقسیم کرد و گفت: افراد لذت گرا خوبی را تنها در چیزهای که لذت می‌برند می‌بینند، دنبال لذت گرایی خود بوده و مکتب اصالت لذت را دارند.


زنان متاهل و پسران مجرد!

زنانی که دوران مجردی محدودی داشته اند و یا گذشته خوبی نداشته اند و یا درد التیام نیافته ای از گذشته بر دل داشته اند، وقتی در شرایط آزادی قرار می گیرند، ممکن است درصدد جبران گذشته برآیند و به گونه ای ناخودآگاه قدم در راه خیانت بگذارند.


شرکت در راهپیمایی روز قدس حرام است/مفتی مصری داعش؛ مردم غزه شیعه هستند، به آنها کمک نکنید!/دستور شرم آور “داعش” درباره دختران!

 داعش در تهدید شیعیان عراق نوشت: مسلم است شیعیان عراق همگام با دیگر شیعیان اقدام به دفاع از فلسطینیان می کنند ،عراقی ها بدانند اگر قدم در راه شیعیان ایرانی بگذارند با مجازات ما مواجه خواهند شد. مفتی مصری در اظهارنظری عجب گفته است که مردم غزه نه امیر دارند و نه پرچم بلکه آنها شیعه هستند و از موشک‌های ایران در بمباران مردم مظلوم اسرائیل استفاده و اسرائیل را مجبور به تلافی و بمباران غزه می‌کنند!  در بیانیه جدید صادر شده از سوی گروهک تروریستی “داعش”، این گروهک بهبیشتر بخوانید


مقایسه سوره حمد با آنچه مسیحیان در نماز مى‏خوانند

  بنام خدایى که هم رحمتى عام دارد و هم رحمتى خاص به نیکان. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ (۱) الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ (۲) الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ (۳) مالِکِ یَوْمِ الدِّینِ (۴) إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعِینُ (۵) اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ (۶) صِراطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لا الضَّالِّینَ (۷) ترجمه آیات: بنام خدایى که هم رحمتى عام دارد و هم رحمتى خاص به نیکان. (۱) ستایش مر خدا را که مالک و مدبر همه عوالم است. (۲) هم رحمتى عام دارد و هم رحمتى خاص به نیکان.بیشتر بخوانید


محرومیت زدایی مهم‌ترین ثمره وقف و پرداخت خمس و زکات است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، گفت: اگر در آمدهای ناشی از وقف، زکات و خمس به خوبی در جامعه اسلامی مورد استفاده قرار گیرد می تواند نقش موثری در کاهش مشکلات اجتماعی و رفع محرومیت داشته باشد.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد: رسانه‌ها در انتقال پیام‌‌های قرآنی به مردم مؤثر هستند و در مقابل مردم هم تشنه دریافت پیام‌های قرآنی هستند.

عضو شورای شهر مشهد: رسانه‌ها در انتقال پیام‌‌های قرآنی به مردم مؤثر هستند


علم بی عمل، زمینه گمراهی و دور شدن از پروردگار را فراهم می کند

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، گفت: عالمی که اهل عمل نباشد، علمش او را از خدا دور کرده، و سودی به او نمی رساند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: حاکم کردن فضای معنوی در کشور باید در اولویت قرار گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حاکم کردن فضای معنوی باید در اولویت باشد و نباید مسائل دیگر، معنویت را تحت‌الشعاع قرار دهد.


ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی توسط صدا و سیما

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه صدا و سیما می‌تواند بک زندگی اسلامی را بین مردم ترویج دهد، گفت: به رئیس سازمان صدا و سیما نیز گفته‌ام که صداوسیما نباید زنگ تفریح مردم باشد.


اقدامات فرهنگی راهکار خروج کشور از بن بست کاهش جمعیت است

دبیر شورای هماهنگی روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که رسانه‌ها به نحو مطلوبی می‌توانند مسئله افزایش جمعیت را در میان مردم تبلیغ و ترویج کنند، گفت: انجام فعالیت های مختلف فرهنگی راهکار خروج کشور از بن بست کاهش و پیری جمعیت است.