هدف اصلی وهابیت اختلاف میان شیعه و سنی است

این رویکردی بود که پیامبر گرامی اسلام(ص) با آن به مبارزه پرداخت و سعی کرد آن‌ها را با جایگاه رفیع ولایت آشنا کند. نباید از موضوع وهابیت در شرایط فعلی هم غفلت کرد هدف اصلی وهابیت اختلاف میان شیعه و سنی است و این همان موضوعی است که برخی از مسلمانان از آن غفلت کرده اند.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه ی تفسیر قرآن سوره مبارکه قریش در مهدیه مشهد  بیان داشتند: مراجعه با آیات و روایت مختلف می‌تواند برای انسان‌ها به عنوان درس عبرت به حساب بیاید در سوره قریش سرگذشت قوم قریش در سرزمین اعراب مانند قوم ابرهه عنوان شده است. اعراب از‌‌ همان زمان‌ها در ولایت ستیزی شهره عام و خاص بودند و این موضوع به عنوان یک نکته منفی اجتماعی در طول تاریخ مطرح شده است.

ایشان خاطر نشان کردند: این رویکردی بود که پیامبر گرامی اسلام با آن به مبارزه پرداخت و سعی کرد آن‌ها را با جایگاه رفیع ولایت آشنا کند. نباید از موضوع وهابیت در شرایط فعلی هم غفلت کرد هدف اصلی وهابیت اختلاف میان شیعه و سنی است و این همان موضوعی است که برخی از مسلمانان از آن غفلت کرده اند.آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه برانگیخته شدن پیامبران بر اساس هدایت مردم شکل گرفته است تصریح کردند: عبدالمطلب وقتی که چاه زمزم را حفر کرد کسی را نداشت که در حفر آن کمک کند و وقتی که آن را دوباره بعد از دوران  ابراهیم پیدا کردند با همین دیدگاه پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند من پسر حفرکننده زمزم هستم، در بطن ماجرای حفر زمزم توسط حضرت عبدالمطلب آمده است.

ایشان خاطر نشان کردند: برای دفاع از دین نباید سن و سال مطرح شود ، دین نیاز به زمان ندارد بلکه همه انسان ها باید در تمامی زمان ها از دین اسلام دفاع کنند. انسان نسبت به تمامی اعمال خود مسئول است. انسان نسبت به دفاع از دین خود مسئول است و نباید از این موضوع غفلت کند.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کردند: انسان باید مسیر عبودیت خود را در دفاع از دین پیدا کند و این دفاع باید در قلب و روح و روان فرد تجلی پیدا کند، افراد باید دل های خود را برای پذیرش این موضوعات آماده کنند.

برگرفته از alamolhoda.net






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 13