داعش با پول و امکانات غرب علیه مسلمانان جنایت می‌کند

download (1)
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که داعشی‌ها آلت دست غربی‌ها هستند، گفت: این گروه‌ها پول و امکانات خود را از غربی‌ها دریافت می‌کنند و علیه مسلمانان جنایت انجام می دهند.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در جلسه درس تفسیر خود که در مسجد مدرسه حجتیه قم برگزار شد به ادامه تفسیر سوره مبارکه «زمر» پرداخت.

وی با اشاره به آیه «اللَّهُ یَتَوَفَّى الأنْفُسَ حِینَ مَوْتِهَا وَالَّتِی لَمْ تَمُتْ فِی مَنَامِهَا فَیُمْسِکُ الَّتِی قَضَى عَلَیْهَا الْمَوْتَ وَیُرْسِلُ الأخْرَى إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ»، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید:‌ گاهی جان انسان‌ها گرفته می‌شود و محکوم به مرگ می‌شوند و گاهی جان آنها پس داده می‌شود که این مسأله در خواب اتفاق می‌افتد.

وی با بیان این‌که خداوند قابض ارواح است و در هر دو صورت فوق نفس را می‌گیرد، ابراز داشت: در قرآن کلمه توفی و موت آمده که این دو به یک معنا نیستند؛ توفی به معنای اخذ و موت نیز به معنای گرفتن جان است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که کسانی که توفی را به معنای موت می‌گیرند دچار تناقض می‌شوند، اظهار کرد: برخی با توجه به کلمه توفی که در قرآن آمده می‌گویند حضرت عیسی(ع) مرده است در حالی که توفی به معنای موت نیست.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که برخی به خاطر نفهمیدن قرآن به آیات الهی نسبت تناقض می‌دهند، افزود: این افراد می‌گویند خداوند در قرآن در جایی که می‌گوید الله یتوفی مردن را به خود نسبت می‌دهد در حالی که در جای دیگر مسأله توفی را به ملائکه نسبت داده و این تناقض است.

استاد برجسته تفسیر قرآن در پاسخ به اشکال فوق، بیان کرد: این اشکالات به خاطر این است که عده‌ای با زبان قرآن آشنا نبوده و این مسائل را مطرح می‌کنند؛ مسأله توفی نسبتش به خدا تساوی و نسبت به ملائکه غیری است؛ ملائکه جان بشر را می‌گیرند که هم فعل خدا می‌شود و هم فعل ملائکه.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) ادامه داد: این مسأله در جایی که چیزی برای انسان است نیز صدق می‌کند چون هم خدا مالک است و هم بنده اما مالکیت بنده در طول مالکیت خدا است و مالکیت خدا تکوینی و مالکیت بنده قراردادی است.

وی با اشاره به اعتقاد مشرکان که خدا را خالق و اصنام یا ملائکه را مدبر می‌دانند، خداوند را خالق و مدبر توصیف کرد و گفت: مدبر خدا است اما برای خدای واحد جنودی هستند که امور را انجام داده و هر کاری انجام می دهند از جانب خدا است.

این مرجع تقلید در ادامه به تفسیر «أَمِ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ شُفَعَاءَ قُلْ أَوَلَوْ کَانُوا لا یَمْلِکُونَ شَیْئًا وَلا یَعْقِلُونَ»، ‌پرداخت و ابراز کرد: مشرکان بت‌ها را شفیع می‌خواندند و خداوند در این‌ آیه پاسخ آنها را می‌دهد و می‌فرماید: بت‌ها چون صاحب عقل و شفاعت نیستند نمی‌توانند کسی را شفاعت کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این‌که همه چیز از آن خدا است و شفاعت نیز یکی از این موارد است، افزود: مقام خدا بالاتر از آن است که شفاعت کند و در حقیقت مقام شفاعت از آن خدا است و خداوند شفاعت کننده نیست.

استاد برجسته تفسیر قرآن در ادامه سخنان خود با بیان این‌که امروز پدیده زشت تکفیر دامن اسلام را گرفته است، تأکید کرد: یکی از کارهای دشمنان اسلام این است که در اتاق‌های فکر خود برنامه ریزی می‌کنند که چگونه مسلمانان را به جان هم بیندازند و یکی از راه‌های آنها تأسیس گروه‌های تکفیری همچون داعش است که به این وسیله اهداف شوم خود را دنبال کنند.

رییس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به آیه «وَإِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَهِ وَإِذَا ذُکِرَ الَّذِینَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ یَسْتَبْشِرُونَ»، بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: آن گاه که خدا به تنهایی یاد شود قلب های آنان که به آخرت ایمان ندارند متنفّر می شود و آن گاه که معبودهایی که غیر او هستند یاد شوند بی درنگ شادمانی می کنند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: خداوند در این آیه برای شرک و توحید میزانی را بیان کرده است و داعشی‌ها باید به آیات قرآن برگردند و ببینند که مصداق این آیه هستند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که داعشی‌ها آلت دست غربی‌ها هستند، گفت: این گروه‌ها پول و امکانات خود را از غربی‌ها دریافت می‌کنند و علیه مسلمانان جنایت انجام می دهند.

استاد برجسته تفسیر قرآن با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کشتن زنان و بچه‌های بیگناه، تصریح کرد: حتی یک نفر از داعشی‌ها که خود را مسلمان می‌دانند علیه رژیم صهیونیستی که زنان و یچه‌ها را می‌کشند و مساجد را ویران می‌کنند حرکتی انجام نمی‌دهند و در مقابل خودشان در عراق و سوریه مردم بیگناه مسلمان را می‌کشند و قبور انبیا و مساجد را ویران می‌کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 4