استهلال، ماه / هلال رویت نشد/ سه شنبه عید فطر است/

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری از رویت نشدن ماه توسط گروههای مختلف اعزام شده به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری از رویت نشدن ماه توسط گروههای مختلف اعزام شده به سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا موحد نژاد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: با توجه به استهلال گسترده در سراسر کشور با کمک ۲۷۰ گروه در۱۴۰ منطقه و دریافت نشدن هیچ گزارشی مبنی بر رویت هلال ماه ، بدون هیچ تردیدی ، دوشنبه عید نیست بلکه روز سی ام ماه مبارک رمضان است.

مسؤل دفتر آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی:امشب احتمال رؤیت هلال شوال بسیار ضعیف است
به گفته مسؤل دفتر آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی، رؤیت هلال ماه شوال برای اعلام فردا ششم مرداد به عنوان عید بسیار ضعیف است و به احتمال زیاد سه‌شنبه عید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: رؤیت هلال ماه شوال در امروز و امشب با توجه به مکث دو دقیقه‌ای ماه در آسمان بسیار ضعیف است و بر این اساس سه‌شنبه عید خواهد بود.

وی با بیان اینکه جمعی از گروه‌های استهلال برای رؤیت هلال از سوی دفتر ایشان به مناطق مختلف اعزام شده‌اند گفت: با توجه به شرایط مناسب جوی و نظرات کارشناسان هواشناسی امکان رؤیت هلال با چشم غیرمسلح میسر است.

یادآور می‌شود، آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی از جمله مراجعی است که روز اول ماه رمضان را به عنوان ما فی الذمه در نظر گرفته‌اند و در صورت اعلام روز سه‌شنبه به عنوان عید مقلدان ایشان ۲۹ روز را روزه واجب گرفته‌اند.

همچنین مسؤل موسسه نجوم وابسته به دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی احتمال مشاهده هلال ماه در روز یکشنبه را بعید دانست و تاکید کرد: با توجه به محاسبات صورت گرفته ماه با چشم غیرمسلح در روز دوشنبه دیده خواهد شد و سه شنبه عید خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6