عضو خبرگان رهبری:بدون نگاه راهبردی نمی توان فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کرد

عضو خبرگان رهبری:بدون نگاه راهبردی نمی توان فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کرد

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک بدون نگاه اصولی و راهبردی نمی توان در راستای نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گام های اساسی برداشت
 
 
 

 

آیت الله ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: وضعیت پوشش و حجاب فعلی به هیچ وجه در شأن نظام اسلامی و مردم شیعی ما نیست و لذا همه باید در این خصوص با احساس مسئولیت شرعی و دینی رفتار کنند.

وی همچنین افزود: در مساله عفاف و حجاب در برخی موارد نیاز به برخوردهای قهری هست اما نباید به طور کلی از فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در این باره غفلت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، نقش رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما را در امر فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ اسلامی بسیار مهم و موثر عنوان کرد و گفت: اهالی رسانه ، خبرنگاران ، فیلمسازان و نویسندگان و اهالی هنر باید با دغدغه دینی وارد عمل شده و با تولید و انتشار مطالب و فیلم ها و آثار تاثیرگذار ، نقش خود را در این رابطه به خوبی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: در واقع شأن و اهمیت کار رسانه ای و هنری در این خصوص به جهت پاسداشت و توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که با وجود جایگاه والا در شرع مقدس و نیز قانون اساسی کشورمان تا حدی نسبت به آن بی توجهی و کم توجهی می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11