تقدیر ائمه جماعات قم از اقدام شهردار تهران

تقدیر ائمه جماعات قم از اقدام شهردار تهران

 

 

 

 

 

 
 
جمعی از ائمه جماعات و مسئولین کانون های مساجد قم در نامه ای، از اجرای طرح جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن در ادارات مختلف شهرداری تهران، تقدیر و حمایت کردند. 

متن نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم : مَنْ‏ سَنَّ سُنَّهً حَسَنَهً فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا، وَ مَنْ‏ سَنَ‏ سُنَّهً سَیِّئَهٍ، فَعَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

کسى که طریقه خوبى را پایه گذاری نماید، اجر و ثواب هر کس که تا روز قیامت به آن عمل کند را دارا است و کسى روش نکوهیده ای را اختراع نماید، گناه آن و هر کس که عمل به آن تا روز قیامت کند بر عهده او است.

الکافی، الکلینی، ج۵، ص۱۰

برادر ارجمند جناب آقای دکتر محمد قالیباف ؛ شهردار محترم و جهادی تهران بزرگ

با اهداء سلام و تحیت ، اجرای طرح جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن در ادارات مختلف شهرداری تهران، اقدامی پسندیده و الهام گرفته از دین مبین اسلام است .این تصمیم شایسته و بجا که از آرمان‌های ناب مذهب تشیع نشات گرفته از متشرع بودن مجموعه خدوم شما می باشد . لذا به مواضع تخریب گر رسانه های غربی و افرادی ساده لوح در داخل کشور بلند گوی آنها شده اند وقعی ننهاده و این تصمیم را مصداقی از «لاَیَخَافُونَ لَوْمَهَ لآئِمٍ» بدانید و محکم پای آن بایستید

شکی نیست که معاشرت و مصاحبت دو جنس مخالف می تواند در پاره ای از موارد، از لغزش گاه های بزرگ به حساب آید، البته در تجربه اجتماعی و تاریخی نیز دیده می شود که این اختلاط به نفع بانوان نبوده است.

این گفتار رسانه های مغرض که «عصر ما، عصر ارتباطات است و اینگونه مسائل در دنیای امروز حل شده است»، نوعی مغالطه یا هوچی گری است؛ زیرا اولاً قرار داشتن در عصر ارتباطات، چه ربطی به نادیده گرفتن مرزها و حریم ها دارد؟ آیا می توان به بهانه عصر ارتباطات، آداب و ارزش ها و کرامت اخلاقی را زیر پا نهاد؟ ثانیا؛ چه کسی باور می کند که اینگونه مسائل در دنیای امروز حل شده است؟ فحشا، فساد، ابتذال، مجلات ضد اخلاقی، روابط نامشروع اخلاقی، برنامه های مستهجن ماهواره ای ، اینترنتی و …، شواهد زنده و گویای فرورفتگی دنیای امروز در منجلاب ابتذال اخلاقی است

در جواب باید متذکر شد فرمایش پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) به حساسیت و دقت این موضوع به خوبی اشاره دارد. رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید : بین مردان و زنان نامحرم جدایی ایجاد کنید (تا با هم برخورد و تماس نداشته باشند) زیرا هنگامی که آنان رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشتند، جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت. امام علی علیه السلام نیز می فرماید : اختلاط و گفتگوی مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد، و دل ها را منحرف می سازد.( میزان الحکمه، ج ۱۳، ص۱۲، ح۶(

لذا اینجانبان جمعی از ائمه جماعات و مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مقدس قم این اقـدام شرعی و انقلابی جنابعـالـی در خصـوص تکـریم جـایگـاه انسان ، جهت ترویج شعائر اسلامی و مذهبی، بسیار بجا، به موقع و مایه افتخار اقشار مومن و انقلابی می‌داند و این سنت حسنه را ارج می نهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 3