نیروهای مقاومت سدی در برابر تل‌آویو هستند/ ایران ابرقدرت منطقه است

خبرگزاری فارس: نیوزویک: نیروهای مقاومت سدی در برابر تل‌آویو هستند/ ایران ابرقدرت منطقه است

یک نشریه آمریکایی طی تحلیلی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت منطقه با راهبرد پیشبرد اسلامی راستین در خاورمیانه در بالاترین سطح آمادگی ارتباطی قرار دارند.

نیوزویک: نیروهای مقاومت سدی در برابر تل‌آویو هستند/ ایران ابرقدرت منطقه است به هفته‌نامه «نیوزویک» طی مطلبی درباره «ارتباط گرم ایران و گروه‌های مقاومت منطقه» می‌نویسد: حماس و گروه‌های مقاومت منطقه در حال تحکیم حلقه اتحاد خود با ایران هستند.


بر اساس این گزارش، هم اکنون روابط ایران و حماس در اوج شکوفایی قرار دارد. تهران از دیر باز تامین کننده سلاح به مبارزان حماس بوده و این گروه نیز همانند دولت ایران از گروه‌های اصولگرایی هستند که باور بر گسترش اسلام و شریعت اسلامی در خاورمیانه و فراتر از آن دارند. در واقع ایران با رفع برخی از مشکلات با حماس در جریان نبرد اخیر در باریکه غزه از مسلمانان جهان درخواست کرد تا به غزه و کرانه باختری اسلحه ارسال کنند. «آیت الله خامنه‌ای»، فرمانده کل قوای ایران در ماه جولای گذشته نیز قاطعانه در برابر درخواست «اوباما»، رییس جمهور آمریکا مبنی بر خلع سلاح حماس ایستاد. رهبری ایران در سخنان خود همچنین تصریح کرد که ایران کنار حماس خواهد ایستاد. نیوزویک در ادامه می‌نویسد: حتی ممنوعیت‌های سازمان ملل نیز نتوانسته ایران را از تجهیز متحدانش باز دارد. این در حالی است که عربستان سعودی، رقیب ایران در داخل کشور با شیعیان حامی ایران در نبرد آرامی بسر می‌برد. بنابر این گزارش، این‌عوامل باعث شدند که «اد رویس»، رییس کمیته شورای روابط خارجی سنای آمریکا اخیرا بگوید؛ ما کشور به کشور در پی پیکارجویان می‌گردیم. رویس در واقع با این لحن کلام در پی ایجاد فشار بر تهران همزمان با مذاکرات هسته‌ای اوباما با این کشور بود. نیوزویک می‌نویسد: به قول مقامات اسرائیلی، جنگ اخیر نبرد نیابتی ایران در غزه علیه اسرائیل بود. «علی آلفونه»، کارشناس اندیشکده «دفاع از دموکراسی» درباره روابط حسنه ایران با گروه‌های مقاومت منطقه به نیوزویک گفت:«ایران به دنبال فرمولی جادویی برای حفظ حکومت اسد بدون اصطحکاک با نیروهای مقاومت سنی فلسطین بود. جنگ غزه باعث شد تا حالا تهران با خیالی راحتتر نسبت به بقای حکومت اسد، در پی احیا روابط با حماس باشد. «جاناتان هالوی» ، کارشناس ارشد یک اندیشکده کانادایی می‌گوید:«نیروهای مقاومت خاورمیانه ایران را به عنوان ابر قدرت منطقه‌ای می‌پندارند. ایران نیز نیروهایی چون حماس را همانند سدی در برابر منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه می‌داند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 11