این انقلاب تمام معادلات استکباری جهان را به هم زد

حوزه ولادت‌گاه انقلابی است که در عرصه‌های بین‌المللی نقشی را ایفا کرده که هیچ حرکتی در طول تاریخ این نقش را نتوانسته ایفا کند. چرا که این انقلاب اجتماعی اسلام را از وجود صرفا در مساجد و حسینیه‌ها به اسلام قدرتمند در عرصه سیاسی تبدیل کرد و تمام معادلات استکباری جهان را به هم زد.


آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه بیان داشتند: افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اقدامی ارزشمند و بسیار ضروری و لازم است که در جوار بارگاه مقدسه امام هشتم(ع) صورت گرفته است و سرآغاز یک سرفصل بسیار موثر و اصیل در جریان روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

ایشان افزودند: یکی از خصوصیات وحی که عمده مفسرین قائل به آن هستند این است که مهمترین و قویترین مطالب را در کوتاهترین عبارات ارائه می‌کند که این ویژگی در سخنان ائمه(ع) و معصومین هم قابل مشاهده است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به وحی‌گونه بودن سخن امام علی(ع) خاطرنشان کردند: مولای متقیان شناخت را برای انسان ضروری می‌داند. شناخت مبدا، مقصد و موقعیت و آنچه که وجود یک جریان را تحت عنوان بسیج اساتید در حوزه علمیه به ضرورت می‌رساند توجه به این نکته راهبردی است.

 

ایشان اظهار کردند: حوزه ولادت‌گاه انقلابی است که در عرصه‌های بین‌المللی نقشی را ایفا کرده که هیچ حرکتی در طول تاریخ این نقش را نتوانسته ایفا کند. چرا که این انقلاب اجتماعی اسلام را از وجود صرفا در مساجد و حسینیه‌ها به اسلام قدرتمند در عرصه سیاسی تبدیل کرد و تمام معادلات استکباری جهان را به هم زد. ۳۵ سال است که انواع توطئه‌ها، تدابیر و فتنه‌ها را در مقابله با این انقلاب به کار گرفته‌اند. اما بی‌فایده بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کردند: حوزه علمیه به عنوان خاستگاه این انقلاب کانون توجه اندیشه‌ها قرار گرفت و تمامی تدابیر و شیطنت‌های جریان شیطانی استکبار متوجه آن شد که نمونه‌هایی از آن تحت عنوان دو جریان روشنفکری و تحجر در گوشه و کنار دیده می‌شود.

ایشان تاکید کردند: تحجر و روشنفکری دو جریان مهاجم به حوزه علمیه‌اند که دو لبه مقراض دین‌زدایی محسوب می‌شوند. هر چند که دشمن در هر دو نقشه ناکام می‌ماند چرا که جوانان و تجربه‌داران در حوزه علمیه هر دو غیرقابل نفوذ و غیرقابل تاثیرپذیری‌ است.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ضرورت شکل‌گیری بسیج اساتید حوزه افزودند: با وجود توانایی جوانان و بزرگان در حوزه علمیه اقتضا می‌کند که نیروهای انسان ساز و دانش‌آفرین در حوزه با یک تشکل ویژه در برابر این دو آفت مقاومت کنند که وجود آن در حوزه علمیه ضرورتی ویژه دارد.

ایشان بیان داشتند: اینکه مجموعه‌ای از بحر عظیم روحانیت بیرون بیایند و تمام پسابه‌های جریات انحرافی را کنار بزنند ضرورت خواستی است که آغاز آن از کنار مزجه شریف امام رضا(ع) اتفاق مبارکی است.

آیت الله علم الهدی با انتقاد از عملکرد سازمان بسیج اساتید دانشگاه افزودند: این سازمان آنطور که باید و شاید در وضعیت فعلی دانشگاه که جولانگاه جریان‌های قدرت‌یاب سیاسی شده صاحب اثر نیست و حتی در حد پشتیبانی از بسیج دانشجویی هم مفید واقع نمی‌شود. که امیدواریم بسیج اساتید حوزه به این شکل نشود و ضمن انجام فعالیت‌ها از بسیج طلاب هم حمایت کند تا انشاءالله شاهد فعالیت‌های عملی، رهنمودهای حکیمانه و نیروسازی مناسب باشیم.

ایشان خاطرنشان کردند: مقام معظم رهبری پس از انتخابات ریاست جمهور سال ۹۲ فرموده بودند آنچه که در این انتخابات مشخص شد این بود که یک گوهره اجتماعی در جامعه وجود دارد که باید منسجم و مستحکم شود و طبق این فرمایش رهبری بسیج روحانیت باید در همه عرصه‌های سیاسی و فکری به عنوان یک دژ مستحکم و نیرومند عمل کند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    6 + 1 =