آزادی فکر و اندیشه در دانشگاه به معنای غوغا سالاری نیست

آیت الله علم الهدی با بیان این که تشکل های دانشجویی باید برای جبران خلأهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تلاش کنند، گفت: آزادی فکر و اندیشه اقتضای محیط دانشگاه است اما این به معنای غوغاسالاری به ویژه در موضوعات سیاسی و فرهنگی نیست.

آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین کنگره اعضای جامعه اسلامی دانشجویان کشور که در محل دفتر وی برگزار شد، به اهمیت ارتباط با ولایت در زندگی اشاره کرد و گفت: اگر جریان ها و تشکل های دانشجویی با ولایت امام آمیخته شوند، رشد و بهره ای غیرقابل تصور خواهند داشت و هیچ آفتی آن ها را تهدید نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: پیشینه تاسیس جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه، به زمان تاسیس نهاد رهبری در آغاز انقلاب باز می گردد که با اجازه مستقیم امام خمینی(ره) و پذیرش خودجوش دانشجویان تاسیس شد و افرادی که در شکل گیری این نهاد ارزشمند نقش داشتند، روزی دانشجویی ساده بودند اما اکنون جزء نیروهای نخبه سیاسی کشور هستند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که جامعه اسلامی دانشجویان در مقاطع مختلف سیاسی موقعیت خود را به عنوان نهادی عمیق و ریشه دار حفظ کرده است، افزود: بر اساس فرمایش امیرمومنان علی(ع)، موقعیت شناسی در شناخت تشکیلات لازم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا پس از ۲۵سال سلطه بر ایران، خواستار این بود که بعد از انقلاب نیز برایران مسلط شود که با توجه به بیداری ملت به این هدف دست نیافت و جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد. بعد از پیروزی ایران در جنگ تحمیلی نیز متوجه شدند با زور و توان نظامی نمی توانند برایران مسلط شوند از این رو در پی توطئه و براندازی نرم برآمدند.

وی با اشاره به مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مقابل تهاجمات فرهنگی و رسانه ای دشمن و نوسان­های سیاسی داخلی و خارجی، گفت: جامعه اسلامی در دانشگاه در عرصه قدرت اثرگذاری و نقش آفرینی حرف اول رامی زند. سرنوشت انجمن اسلامی به دلیل انحراف از جامعه ولایت و امامت، با فراز و نشیب مواجه شد درحالی که جامعه اسلامی با اجرای رهنمودهای رهبری تاکنون در مسیر ارزش های انقلاب پا بر جامانده است.

آیت الله علم الهدی افزود: محیط دانشگاه، فضای گسترده ای است که نمی توان با جریانات امنیتی آن را محدود کرد و هر کس بخواهد آن­ را محدود کند، شکست می خورد زیرا اقتضای دانشگاه؛ آزادی فکر، نظر و اندیشه است اما این به معنای غوغاسالاری خصوصا در موضوعات سیاسی و فرهنگی نیست.

دانشجویان مراقب شیطنت های جریانات منحرف سیاسی در دانشگاه باشند

امام جمعه مشهد با بیان این که  دانشگاه محل کسب علم، اندیشه و اخلاق و نهادی وابسته به دین است، یادآور شد: هر تشکلی می خواهد در دانشگاه فعالیت کند باید سه خلأ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را پرکند؛ در مباحث سیاسی، از صاحبان اندیشه نو و در خط ولایت استقبال کنند و فعالیت­های فرهنگی و اخلاقی برای جایگزینی گرایش­های نفسانی در مقابل گرایش­های مبتذل اخلاقی داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای جبران خلأ‌های اجتماعی دانشجویان و رسیدگی به مشکلات آن­ها باید با کمک اساتید و یا نیروهای خارج از دانشگاه، اقدامات مناسب صورت گیرد.

آیت الله علم الهدی گفت: دانشگاه اکنون موقعیت حساسی دارد؛ یکی ازابزارهایی که جریان­های انحرافی سیاسی دنبال می کنند، تولید تشکل های نوپا و نونهاد در دانشگاه برای استفاده ابزاری از دانشجویان است که دانشجویان باید با هوشیاری با این جریان ها مقابله کنند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    1 + = 10