جشن‌های دهه کرامت باید به فرهنگی عمومی برای همگان تبدیل شود

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی گفت: برای جذب جوانان به جشن‌ها و مراسمات دینی به ویژه جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید باید کارها را به نسل جوان واگذار کرد تا بتوانیم آنان را در این عرصه وارد کنیم و پس از آن زمینه‌ای فراهم شود تا جوانان بتوانند از تجربیات پیشکسوتان در این زمینه ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی گفت: برای جذب جوانان به جشن‌ها و مراسمات دینی به ویژه جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید باید کارها را به نسل جوان واگذار کرد تا بتوانیم آنان را در این عرصه وارد کنیم و پس از آن زمینه‌ای فراهم شود تا جوانان بتوانند از تجربیات پیشکسوتان در این زمینه ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ رضوی در حاشیه جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید برای مردم ایران و سایر کشورها امر سخت و غیر ممکنی نیست، یادآور شد: مردم سایر کشورها کشش خاصی نسبت به حضرت رضا(علیه السلام) دارند به ویژه افرادی که در کربلا زندگی می کنند شیفته زیارت ایشان هستند بنابراین برای ترویج فرهنگ رضوی صرفا باید سیره امام رضا(علیه السلام) را به مردم معرفی کنیم و آنان نیز ارتباط قلبی با این امام رئوف برقرار خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ادامه داد: علاقه شیعیان به ساحت امام رضا(علیه السلام) سرمایه پایان ناپذیری است که زمینه های جلب مشارکت های مردم به سمت جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید را فراهم می کند و باعث می شود که این جشن‌های مردمی و معنوی به نمونه عینی جشن‌‎های ایرانی اسلامی بدل شوند.

این کارشناس دینی در خصوص نحوه برگزاری جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید ابراز کرد: کسانی که اهل زیبایی و هنر هستند می توانند برنامه های شاد دینی را در این دهه برای مردم برگزار کنند تا به این صروت در کنار اینجاد کردن فضای شور و نشاط دینی، اثرگذاری برنامه ها را بر مخاطبان افزایش داد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با تاکید بر این نکته که جای ایام شادی در کشورمان تاکنون خالی بوده است، اظهار داشت: جشن های دهه کرامت باید مثل سایر مناسبت های مذهبی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و جایگاه دهه کرامت نیز مانند شب‌های قدر ، عاشورا و ۲۸صفر در متن زندگی افراد ایجاد شود.

حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به اینکه سخنان امام رضا(علیه السلام) سرشار از نکات موثر و ویژه در مورد سبک زندگی دینی است، یادآور شد: استخراج کلمات ائمه معصومین در قالب مهارت‌های زندگی برای استفاده جوانان توسط علما و فضلا می تواند به صورت بسته‌های آموزشی به مخاطبان ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: اهدای بسته‌های آموزشی با رویکرد توجه به سبک زندگی رضوی خود به خود موجب ترویج سبک زندگی دینی می شود که این امر نیز به عنوان گامی در راستای ترویج هرچه بیشتر و صحیح تر سبک و سیره رضوی میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید به وضوح به چشم می خورد/

۲۱ شهریور ۱۳۹۲

 

لینک گزارش

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 3 =