منتظر پایان یافتن تحریم ها از سوی غرب نباشیم

  آیت الله العظمی جوادی آملی؛ منتظر پایان یافتن تحریم ها از سوی غرب نباشیم
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر این نکته که نباید تحریم ها مانع توسعه و پیشرفت کشور شود اظهارداشتند: امروز نباید منتظر پایان یافتن تحریم ها از سوی غرب باشیم؛ زیرا ایران با داشتن تمدنی قوی می تواند خود موجب توسعه در تمامی عرصه ها شود.


 این مرجع تقلید در جمع مدیران و کارکنان شرکت مخابرات استان تهران ،مسیر پیشرفت و توسعه کشور را هموار دانستند و از مسئولان در تمامی عرصه ها خواستند تا از تحریم های غرب فاصله گرفته و برای پیشرفت کشور بکوشند.

 ایشان با اشاره به حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در فرودگاه مهرآباد بیان داشتند: نباید با وجود رشد و توسعه علمی، شاهد از بین رفتن هموطنان خویش در حادثه سقوط هواپیما باشیم؛ زیرا ایران تمدن ارزشمند خود را در طول سال های متوالی نشان داده است.


 حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: امروز وظیفه همگان است تا به سوی توسعه حرکت و دیگران را نیز به سوی علم و آگاهی تشویق کنند.

 معظم له اذعان داشتند: تا چه زمانی باید منتظر باشیم تا قدرت های غربی با اعمال نفوذ بر ما، اهداف و توانایی ایران را کمرنگ جلوه دهند و اگر به فکر این هستید که دیگران موجب پیشرفت شما شوند، اشتباه است.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز خطر جهل و دشمن در جهان مطرح است، خاطرنشان کردند: برای رهایی از جهل باید علم را سرلوحه کار قرار داده تا با شناخت دشمن بتوانیم به سوی آبادانی حرکت کنیم.

 حضرت آیت الله جوادی آملی دربخش دیگری از سخنان خود یادآور شدند: نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند خیمه ای است که از ستون های فراوانی تشکیل شده تا این نظام پایدار و استوار باشد.

 ایشان با بیان این که اسلام ستون های فرعی و اصلی این نظام مقدس را مشخص کرده است، افزودند: برای تبیین این ستون ها علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقوله اجرایی نیز مورد توجه قرار گرفته که یکی از این ستون ها، توجه به موضوع نماز است.

معظم له گفتند: نماز ستون دین است، زیرا هم اصول دین در آن مورد توجه قرار گرفته و هم فروع دین و انسان می تواند از طریق اسرار وجودی نماز به حقایقی برسد که در هیچ کتاب و تفسیری دیده نشده است.

استاد حوزه علمیه قم  خاطرنشان کردند: بعد از توجه به نماز به عنوان ستون محکم حفظ نظام، برای رسیدن به مسائل اعتقادی و اخلاقی نیازمند توانایی و اراده اجرایی هستیم و همین اراده با حضور مردم به عنوان ستون دیگر محقق می شود.

 این مفسر قرآن کریم افزودند: اگر در سرزمینی دین باشد، ولی مردم نباشند و یا مردم باشند ولی دینی نباشد، نظامی بر پایه دین مبین اسلام شکل نخواهد گرفت که در این میان حضور مردم لازم و ضروری است.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کردند: امروز باید برای رشد و توسعه کشور کوشش کرد و پیشرفت را سرلوحه کار قرار داد، زیرا ایران کشوری با سابقه است و ظرفیت تربیت دانشمندان فعال و موفق را دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 9 =