ایمان به غیب سبک زندگی اسلامی را نهادینه می کند

ایمان به غیب  سبک زندگی اسلامی را نهادینه می کند

 

 

 

 

 

 رئیس هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا، گفت: اگر بخواهیم سبک زندگی دینی در جامعه ما رونق پیدا کند باید ایمان به عالم غیب را بالا ببریم. 

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، طی سخنانی در طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد با اشاره به آیات اول سوره بقره گفت: اولین باوری که سبک زندگی اسلامی بر آن مبتنی است عالم غیب است.

به گفته وی، عالم غیب عالمی  است که با چشم و حواس ظاهری قابل درک باشد، مثل عالم روح، معنوی و باطن، نیست


رئیس هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا، ، خدا، قیامت، وسوسه و فتنه های شیطان را از مصادیق عالم غیب دانست وی افزود: متاسفانه در عرصه های مختلف زندگی ایمان به غیب کم رنگ شده است که این منجر به فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام ماندگاری، گفت: اگر بخواهیم سبک زندگی دینی در جامعه ما رونق پیدا کند باید ایمان به عالم غیب را بالا ببریم.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس این باور در بین شهدا و رزمندگان قوی بود و دیدیم چه حماسه هایی خلق شد.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا،  دومین باور در سبک زندگی اسلامی را اعتقاد به معلم و هدایتگری قرآن و عترت دانست و بیان داشت: هیچ کس بی نیاز نسبت به عالم غیب و هدایت کنندگان به سمت آن نیست.

وی، سومین باور را حمایت خداوند برشمرد و تصریح کرد: باید برنامه ریزی های ما بر محور خدا باشد و فقط به او امید داشته باشیم و طبق صفات خداوند او را همیشه ناظر و حاضر بر اعمالمان بدانیم.

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا، لازمه بصیرت را تقوا دانست و اظهار داشت: در قرآن ۹۱ بار اتقوا آمده است که ۸۵ بار آن اتقوالله است و اگر ما تقوا پیشه کنیم خداوند چشمان و بصیرت ما را برای دیدن عالم غیب باز می کند.

وی اذعان داشت: متقی به درجه ای از بصیرت می رسد که گناه را آتش و پرتگاه می بیند و از آن فرار می کند و انجام واجبات، خدمت به مخلوقات و ایثار و فداکاری و خوبی ها را بهشت می بیند و به سمت آن می رود.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11