عضو فراکسیون فرهنگی مجلس: سیاست‏های تشویقی راه برون رفت از بحران کم‌جمعیتی است

حجت الاسلام پژمانفر
 حجت‏الاسلام پژمان‏فر سیاست‏های جدید دولت و مجلس را در زمینه جلوگیری از تک فرزندی اشتباه دانست و گفت: طرح‏های تهدیدی و فشارآوری بر روی مردم برای بارور کردن جمعیت سیاستی صحیح به نظر نمی‏رسد و اگر سیاست‏های تشویقی برای ترغیب مردم به سوی چند فرزندی تصویب و اجرا شود اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.


حجت‏الاسلام نصر‏الله پژمان‏فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره موضوع تحدید نسل و راهکار‏های جلوگیری از پیری جمعیت گفت: عوامل متعددی در بالا رفتن سن ازدواج در کشور مؤثر است، همچون پیش‏شرط‏های غیر عاقلانه، خارج شدن ازدواج از اولویت اول جوانان و وجود قوانین ضعیف و مشکل دار از عوامل بالا رفتن سن ازدواج در جوانان است.

وی راه جلوگیری از این مشکل را تصحیح سبک زندگی اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: اگر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی و علوی را در زندگی اجرا کنیم و با نگاه واقعی و اسلامی به مسائل رو‏به‏رو خود بنگریم بدون شک بحث ازدواج آسان‏تر از گذشته خواهد شد.

عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جوانان را فرصت طلایی برای کشور دانست و اظهار داشت: زاویه نگاه به جوانان در طی دوران مختلف انقلاب در اذهان دولت‏مردان بسیار متفاوت بود، بعضی مسؤولان کثرت جوانان را تهدید و بعضی دیگر فرصت می‏دانستند، که متأسفانه این اختلاف دیدگاه کشور و جوانان را  از پیشرفت و توسعه متوقف کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مقام قضاوت بین دو دیدگاه در مورد جمعیت جوانان تأکید کرد: خوشبختانه الان برای همه معلوم شده که کثرت جمعیت جوانان در هر جامعه‏ای یک فرصت و نعمت بزرگ الهی است، در هر جامعه‏ای که جوانان بیشتری دارد توسعه و رشد آن کشور هم به مراتب بیش از دیگر کشورها است.

پژمان‏فر در بیان این‏که امر به بارور کردن جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب یک امر همگانی است، ابراز داشت: اگر همه مردم و مسؤولان دست در دست هم دهند و مبلغان حوزه‏های علمیه کشور با بیان دقیق از زندگی اسلامی این مسأله را برای مردم حل کنند بدون شک این طرح با موفقیت به ثمر خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: متأسفانه هنوز بعضی از مسؤلان و مؤثرین در این زمینه به این باور دست نیافته‏اند که کشور با بحران جمعیت در آینده‏ای نزدیک مقابل خواهد شد و این خود از مشکلات پیش رو است.

حجت‏الاسلام پژمان‏فر در پایان از سیاست‏های جدید دولت و مجلس در زمینه جلوگیری از تک فرزندی یادآور شد: ظاهرا طرح‏های تهدیدی و فشارآوری بر روی مردم برای بارور کردن جمعیت سیاستی صحیح به نظر نمی‏رسد و اگر سیاست‏های تشویقی برای ترغیب مردم به سمت چند فرزندی تصویب و اجرا شود اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 12