ترویج فرهنگ جهاد و شهادت راه مقابله با توطئه دشمنان است

آیت الله حسینی بوشهری
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: شهدای ما تنها دین و آرمان های دینی در دوران زندگی بوده است و هیچ امر دیگری که دارای ارزش بوده است بر حفظ دین و آرمان‌های دینی مقدم نمی‌دانستند.


آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور در کنگره ۱۰هزار شهید اصناف و بازار که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با بیان این‌که این‌که این کنگره حرکت بزرگی در تحقق شعار سال جاری است، اظهار داشت: نقش اصناف و بازار در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و حتی در شرایط کنونی در رابطه با رخدادها و رویدادها بسیار ممتاز و تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره و یادواره ها شهدا گفت: ما از مقام شهدا تجلیل می کنیم چرا که خداوند خود از این مقام والای این عزیزان تکریم کرده است و در قرآن کریم فرموده است: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللّهِ أَمْواتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»؛ «وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ» و «وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ سَیَهْدیهِمْ وَ یُصْلِحُ بالَهُمْ وَیُدخِلُهُمُ الجَنَّهَ عَرَّفَها لَهُ» شهدای شما مرده نیستند و زنده‌اند و نزد خدای بزرگ روزی می‌خورند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت گاهی ما دچار غفلت می‌شویم و این در حالی است که فضای عطرآگین دفاع مقدس همواره باید زنده باشد. از این جهت کنگره و یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم، زیرا دشمنان هنوز از دست ما بر نداشته و به دنبال توطئه هستند.

وی اضافه کرد: نسل جدیدی فعالان بازار و اصناف باید بدانند وارث چه افرادی هستند، وارث بازاریانی که ۱۵ خرداد سال ۴۲، جنبش تنباکو، قیام مشروطه و هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند، پس باید پیام روشن بازاریان قدیم را به نسل نو منتقل کنیم که کسبه بازار و روحانیت همواره کنار هم بودند و در مقابل استعمار ایستادند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با طرح این سوال که چرا شهدا را زنده می‌دانند، گفت: پاسخ این است که بزرگترین دغدغه‌ شهدای ما تنها دین و آرمان های دینی در دوران زندگی بوده است و هیچ امر دیگری که دارای ارزش بوده است بر حفظ دین و آرمان‌های دینی مقدم نمی‌دانستند و با تمام وجود در راه تحقق اهداف انقلاب تلاش می کردند.

وی با اشاره به اهداف متعالی شهدا گفت: آن‌ها به دنبال حقیقت بودند و به دنبال هیچ منفعتی نبودند، دنبال راه حق و بودند و مسیر درست را انتخاب کردند، بازاریان نه تنها خود را در مقابل دین خدا طلبکار نمی دانند، بلکه بدهکار خداوند هم می‌دانند.

آیت الله بوشهری با بیان آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: مؤمنان  با جان و مال خود جهاد می کنند و به خدا و رسولش ایمان دارند، در این راه ایستادگی دارند، از این رو برخی افراد بودند که در ۱۵ خرداد امام را همراهی کردند، اما اول انقلاب پنهان شدند و سال ۹۳ هم حضور ندارند، با این وجود برخی افراد که دیروز مقلد رهبر کبیر انقلاب بودند، امروز رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را همراهی و یاری می‌کنند و حتی به فرزندانشان وصیت می‌کنند که بازار پا به پای مرجعیت و روحانیت پیش رفته است و این راه را ادامه دهید.

وی با تأکید بر زیبایی کارکرد بازار و اصناف افزود: شهدای بازار در تمام صحنه های انقلاب به میدان آمدند، زیرا این باورها این مسائل را در کنار هم قرار داده است، ساختار بازار در قدیم به این ترتیب بود که حوزه علمیه و مسجد در بازار قرار داشت و بازاریان صبح زود قبل از کسب و کار پای درس عمومی علما می‌نشستند و با فقه و احکام آشنا می‌شدند و هنگام اذان کرکره مغازه را پایین می‌کشیدند و در مسجد حاضر می‌شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: معماری بازار امروز توجهی به وجود مسجد یا حوزه علمیه نمی‌شود و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود. امروز بازار با عنایت الهی از آزمون اقتصاد مقاومتی سربلند بیرون می آید، شرایط امروز تغییر کرده است، بنابراین دولت باید سینه سپر کند و در برابر این هجمه و دشمنی‌ها بایستد تا بتواند این توطئه را یکی پس از دیگری کنار بزند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 7