دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف: مصیبت‌های جامعه به سبب انزوای افراد از مساجد است


تربیت مسجدی(۱۲)
دبیر کل جبهه فرهنگی مردمی عفاف با تأکید بر این‌که تمام مصیبت‌ها بخش فرهنگی جامعه ما به سبب انزوای مساجد از زندگی واقعی جامعه است، گفت: اکنون مساجد قدرت ایجاد معنویت، اخلاق، تربیت و فرهنگ برای مردم ندارند.

حجت‌الاسلام سید محمد محسن دعایی، ‌مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آثار تربیت مسجدی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: از دیدگاه اسلام مسجد مرکز تربیت و تعلیم جامعه است.


وی افزود: پیامبر(ص) نخست اقدامشان پس از استقرار در مدینه ساخت مسجد بود،‌ مسجد پایگاه همه فضایل و مدرسه تمام کمالات است؛ اگر نقش اساسی مسجد براساس مدل دولت و حکومت اسلامی به رسمیت شناخته شده و مسجد به نقش آفرینی اصلی خود در علم و ادب آموزی، معنویت‌زایی جامعه بازگردد شاهد مدینه فاضل خواهیم بود.

دبیر کل جبهه فرهنگی مردمی عفاف با تأکید بر این‌که تمام مصیبت‌ها بخش فرهنگی جامعه ما به سبب انزوای مساجد از زندگی واقعی جامعه است، بیان داشت: متأسفانه اکنون مسجد تنها مکانی برای حضور چند پیرمرد شده است.

وی تصریح کرد: اکنون فرهنگ، اقتصاد، سیاست و همه چیز خارج از فضای قدسی، توحیدی و معنوی مسجد مدیریت و اجرا می‌شود، طبیعی است در این شرایط شاهد جولان رذائل اخلاقی باشیم.

مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مسجد مدل حکومت اسلامی را متن فعالیت‌های معنوی، تربیتی، علمی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه دانست و بیان داشت: افراد با حضور در مسجد از حیث علم، انگیزه و قلب تقویت می‌شوند.

وی ادامه داد: اکنون مساجد باید قدرت ایجاد معنویت، اخلاق، تربیت و فرهنگ را برای مردم افزایش دهند تا اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان انگیزه خود را از مکان‌های فاسد نگیرند و به انحراف معنوی کشیده نشوند.

حجت‌الاسلام دعایی تأکید کرد: مسجد باید به عنوان یک مخزن تغذیه انرژی‌های مثبت در تمام زمینه‌ها برای جوامع باشد و این نیاز به نگاه نو و برنامه ریزی جدید برای مأنوس کردن تک تک افراد با مساجد است.

وی گفت: آیا تعداد مساجد ما کافی است، آیا ائمه جماعت ما قدرت جذب جوانان را دارند، آیا برای تشویق و ترغیب انگیزه دار کردن جوانان برای حضور در مساجد برنامه داریم.

‌مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همه قوای رسانه‌ای و برنامه ریزی اردوگاه شیطانی استکبار جهانی برای مبارزه با عفت و حیا در میان تمام جوامع بشری به ویژه اسلامی و ایران اسلامی بسیج شده است.

وی افزود: راهکارها رسانه‌های بیگانه نیز برای رسیدن به اهداف خود ایجاد تشکیک بر روی مبانی اعتقادی و توحیدی مسلمانان و از بین بردن فضای قدرسی توحیدی اسلامی است؛ چرا که اگر بنیان‌های اعتقادیی نسل جوان سست شود گرایش آن‌ها به اردوگاه غرب تسهیل می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل گفت‌وگوی حجت‌الاسلام دعایی و خبرگزاری رسا را به زودی در سرویس اندیشه این خبرگزاری دریافت کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 5