جنایات تکفیری ها نتیجه ترویج اندیشه وهابیت است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی جنایات وهابیت را نتیجه ترویج اندیشه وهابیت دانست و خطاب به مبلغان گفت: باید به گونه ای عمل کنید که احساس امنیت فرهنگی برای نفوذ وهابیت فراهم نشود.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با اعضای اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اسلام  از۱۴۰۰سال پیش بر تفکر، قیام و اقدام توأم با تفکر تأکید کرده است.


وی با اشاره به آیه شریفه «قُل إنّما أعِظُکم بِواحدهٍ أن تَقُومُوا لله»، اظهار کرد: تمام موعظه ها در همین قیام برای خدا خلاصه شده است؛ برای کارهای جدی باید برخاست هم خالصانه و هم فردی و هم جمعی.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود، جنایات گروه هایی همچون داعش را ناشی از نفوذ وهابیت در میان اهل سنت دانست و در خصوص راهکارهای جلوگیری از گسترش این نفوذ در شهرهایی چون مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: ایجاد مساجد و حوزه های علمیه خصوصا در حاشیه شهر، حضور طلاب در مدارس مناطق محروم، برگزاری جلسات قرآن و تفسیر از جمله این راهکارها است.

این مرجع تقلید تأکید کرد: در هیچ کاری بن بست وجود ندارد بنابراین سعی کنید به گونه ای عمل کنید که احساس امنیت فرهنگی برای نفوذ وهابیت فراهم نشود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 6 =