جلوگیری از انحرافات با تأسی از سیره حضرت رضا(ع)

%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d9%86%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%a3%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d8%b1%d8%b6%d8%a7(%d8%b9)

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امروز بسیاری از معارف دینی، گرفتار شبهات شده است بنابراین بر متولیان حوزه فرهنگی لازم است تا با تأسی از سیره حضرت ثامن‌الحجج(ع) جلوی انحرافات را بگیرند.


حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه امام رضا‌(ع) دارای ویژگی‌‌های علمی منحصر به فردی هستند به همین خاطر به عنوان عالم آل ‌محمد‌(ص) لقب گرفته‌اند، گفت: این امام همام در دوران ۲۰ سال امامت خویش به صورت ویژه در عرصه علم ورود پیدا کردند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: امروز بسیاری از معارف دینی، گرفتار شبهات شده است بنابراین بر متولیان حوزه فرهنگی لازم است تا با تأسی از سیره حضرت ثامن‌الحجج(ع) جلوی انحرافات را بگیرند.

افزایش مناظرات امام رضا(ع) در زمان مأمون
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به مناظرات امام رضا(ع) با صاحب‌نظران، دانشمندان و مذاهب فرق، بیان کرد: در ۱۰ سالی که امام رضا(ع) در دوران حکومت هارون الرشید در مدینه بودند و دو سفر به کوفه و بصره برای مناظره داشتند، اما در دوران حکومت مأمون این مناظرات افزایش یافت که برخی به اجبار مأمون انجام می‌شد.  

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه اسلام همواره در مقابل دو جبهه کفر و نفاق قرار دارد، اظهار کرد: امروز صهیونیسم، داعش و دیگر گروه‌‌های تکفیری جبهه کفر هستند و برای از بین بردن اسلام ناب دست به هر جنایتی می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله دیگر اجازه پیشروی به اسرائیل در فلسطین و غزه را نمی‌دهد، اظهار کرد: داعش راهبرد تفرقه شیعه و سنی را دنبال می‌‌ند بنابراین وحدت مسلمانان باعث شکست این جبهه خواهد شد.

پیام جشن‌های میلاد امام رضا‌(ع) نشان‌دادن چهره واقعی اسلام است
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی برگزاری جشن‌‌های امام رضا‌(ع) را مقابله با جبهه کفر و نفاق دانست و بیان کرد: پیام جشن‌های میلاد امام رضا‌(ع) برای صهیونیسم، نشان‌دادن چهره واقعی اسلام و برای جبهه نفاق، توحید است.

وی سیره اهل ‌بیت‌(ع) را بهترین الگوی سبک زندگی عنوان کرد و افزود: ناهنجاری‌‌های اجتماعی که در جامعه امروز وجود دارد به دلیل دوری از معارف اهل بیت(ع) است لذا در چنین شرایطی تبیین شخصیت علمی و اخلاقی امام رضا‌(ع) را از مهم‌ترین اهداف جشن‌‌های امام رضا‌(ع) انتخاب کردیم.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در بستر جشن‌های میلاد امام رضا‌(ع) چهره رحمانی اسلام و مکتب تشیع نشان داده می‌شود، عنوان کرد: این جشن‌ها زمینه بهره‌‌مندی جهانیان از فرهنگ رضوی را فراهم می‌کند از همین رو امروز ما وظیفه داریم چهره تابناک اسلام را با جشن‌‌های امام رضا‌(ع) به دنیا معرفی کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 7