حوزه با سیاست آشنا باشد اما سیاسی کار نباشد

حضرت‌ آیت‌الله سبحانی گفت‌: حوزه‌های علمیه از سیاست بیگانه نباشد و مسائل سیاسی را به دقت رصد کرده، اما از سیاسی‌کاری پرهیز کنند.


اعضای هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با حضرت آیت الله سبحانی دیدار و گفت وگو کردند.حضرت آیت‌الله سبحانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه با بیان چهار توصیه مهم، حفظ سنت‌های اصیل در حوزه‌های علمیه و حفظ وحدت و اخوت در حوزه علمیه به ویژه در میان اساتید را مورد تاکید قرار داد و گفت: تقویت مراکز تخصصی حوزه به نحوی که حوزه پاسخگوی نیازهای به‌روز جامعه باشد از دیگر نکات مورد تاکید است.

وی همچنین تصریح کرد: حوزه‌های علمیه از سیاست بیگانه نباشد و مسائل سیاسی را به دقت رصد کرده، اما از سیاسی‌کاری پرهیز کند. در این دیدار نایب رئیس‌ هیئت رئیسه از تشکیل ۱۱ کمیته در مجمع خبر داد و بر استفاده کامل مجمع عمومی از رهنمودهای مراجع تقلید تاکید کرد

حجت‌الاسلام احمد فرخ فال نیز در دیدار اعضای هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضرت آیت‌الله سبحانی گزارشی از نحوه تشکیل این مجمع را ارائه کرد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از اهداف مهم تشکیل این مجمع توسعه اعضای جامعه مدرسین است که این امر مهم، بر اساس سفارش بزرگان حوزه، برخی از مراجع عالیقدر و مقام معظم رهبری صورت پذیرفته است.

حجت‌الاسلام فرخ فال گفت: اعضای جامعه مدرسین عضو مجمع عمومی هستند و به عنوان شورای عالی جامعه مدرسین، همچون گذشته مأموریت‌های آن را دنبال می‌کنند. وی اظهار کرد: به موجب اساسنامه مصوب مجمع عمومی، کمیته‌ای در این مجمع تشکیل شده تا اساتید واجدالشرایط را شناسایی و بررسی کرده و و برای جذب، آنان را به جامعه مدرسین پیشنهاد کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 3 =