حراست از نظام اسلامی و ولایت فقیه رسالت اصلی روحانیت و حوزه های علمیه است


 حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع ائمه جماعات مشهد مقدس پاسخگویی به شبهات، واکسینه کردن مردم در برابر هجوم عقیدتی دشمنان و حراست از نظام اسلامی و ولایت فقیه را از جمله مهم ترین وظایف روحانیت در مقطع حساس کنونی ذکر کرد.

 حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در جمع ائمه جماعات مشهد مقدس، به تبیین وظایف مهم روحانیت پرداخت و تاکید کرد که علما و روحانیت در زمان های مختلف ملجا و پناهگاه مردم بوده اند و با زبان و قلم جامعه را به سمت رستگاری و سعادت هدایت کرده اند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی مردم داری، برخورد خوب با مردم، تواضع، حسن خلق و رعایت ادب را از ویژگی های مهم روحانیت دانست و در این راستا توصیه های مهمی خطاب به حاضران ارائه کرد.
این مرجع تقلید از علما به عنوان مرزبانان راستین دین و ارزش ها یاد کرد و یادآورشد: در هر برهه ای که دین و ارزش ها در خطر بوده، روحانیت پیشگام مبارزه شده و دین را از تحریف و انحراف حفظ کرده است.

وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه و روحانیت باید مردم را در برابر شبهات اعتقادی و دینی حفظ کنند، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با ابزارهای مختلف در صدد تضعیف باورهای دینی برآمده و این مساله رسالت ما را بیش از گذشته سنگین کرده است.
حضرت آیت الله نوری همدانی تقویت روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه را وظیفه دیگر روحانیت ارزیابی کرد و اظهار داشت: آنچه کشور ما را به این نقطه از عظمت و اقتدار رسانده است، برخورداری از همین روحیه است و باید بیش از گذشته این روحیه را در جامعه حفظ و تقویت کنیم.

این مرجع تقلید حراست از نظام اسلامی و ولایت فقیه را رسالت خطیر روحانیت دانست و از هدایت های داهیانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب در مدیریت نظام اسلامی تجلیل کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =