اقتصاد مقاومتی عمل می خواهد نه شعار و سخنرانی/ به مذاکره با آمریکا و غرب امیدی نیست


  حضرت آیت الله نوری همدانی در حرم مطهر رضوی با تاکید بر این که به مذاکرات با غرب و آمریکا امیدی نیست، از مسؤولان خواست برای رفع مشکلات کشور و مردم تمام همت و توجه خود را به ظرفیت ها و منابع داخلی معطوف کنند.


حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید یکشنبه شب در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی، با تبریک میلاد سراسر نور و سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به تبیین حدیث سلسله الذهب و بیان فضائل و مناقب هشتمین امام شیعیان پرداخت.

این مرجع تقلید ولایت را از مهم ترین اصول در دین مبین اسلام و مذهب شیعه دانست و تاکید کرد که حتی اگر توحید در کنار ولایت نباشد پذیرفته نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ولایت فقیه را در ادامه ولایت ائمه اطهار(ع) دانست و بر ضرورت پاسداری و قدردانی از این نعمت بی بدیل که تمامی دستاوردها و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون و مدیون آن است تاکید کرد.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی، راه برون رفت از مشکلات کشور را توجه عملی به اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: این که در مقام سخن از اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به آن سخن به میان می آید خوب است اما کافی نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشد که اقتصاد مقاومتی عمل و اجرا می خواهد نه سخنرانی و شعار.

وی همچنین گریزی به مذاکرات ایران با غرب درباره مسائل هسته ای زد و با بیان این که امیدی به مذاکره با آمریکا و غرب نیست، از مسؤولان خواست تمام توجه و همت خود را برای رفع مشکلات به ظرفیت ها و منابع داخلی معطوف کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که غرب در مسائل هسته ای ایران به دنبال بهانه جویی است، یادآورشد: غربی ها از همان ابتدا هم در مذاکرات صداقت نداشتند و نباید به آنها خوشبین بود و اعتماد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود الزامات و بایدهای اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد و گفت: یکی از اصولی که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه کرد این است که صرفه جویی و قناعت داشته باشیم و مردم در برابر مشکلات صبور باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 9 =