دشمن با القای شبهات به دنبال جدا کردن مردم از اسلام و روحانیت است

دبیر شورای عالی حوزه با بیان اینکه اذهان دانشجویان در دانشگاه ها با القای شبهات فراوان درگیر شده است و روحانیان باید به رفع شبهه آنان بپردازند، گفت: دیگر انتظار از یک روحانی تنها خواندن نماز و بیان چهار مسأله نیست.
 
آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد از طلاب محصل و مدرس حوزه به عنوان مجاهد فی سبیل الله نام برد.

وی افزود: براساس روایت کسی که تمام همتش برای تحصیل است و روز و شبش را صرف تحصیل و تدریس می کند، ثواب مجاهد فی سبیل الله را دارد که بالاتر از جهاد در راه خدا نداریم.

دبیر شورای عالی حوزه خاطرنشان کرد: برای متعلمان علوم دینی ضمانت آزادی از آتش جهنم است؛ هر متعلمی از خانه اش بیرون آمده به سمت عالم و تحصیل قدم بردارد برای هر قدمی که بر می دارد ثوابی است و برایش شهری در بهشت آماده می شود.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: علما مرزبان دین هستند و عالمانی که از دین مردم محافظت می کنند و نمی گذارند درباره دین تردید کنند از مجاهدی که شمشیر به دست بگیرد و با دشمنان خدا در خط مقدم جبهه بجنگد، هزاران مرتبه افضل تر است.
آیت الله مقتدایی از طلاب حوزه های علمیه خواست با اشتیاق کامل به تحصیل علوم دینی بپردازند اما شرطی را برای آن متصور دانست و تصریح کرد: شرط تحصیل و تدریس آن است که بدانید شما مجاهد هستید و شرط جهاد هم خلوص است؛ بنابراین برای خدا تحصیل و تدریس کنید.
وی به طلاب توصیه کرد که با توجه به رفتار و کردار علمای گذشته تقوای خدا پیشه کنند و از موارد شبهه ناک بپرهیزند.
دبیر شورای عالی حوزه با بیان اینکه طلاب مسؤولیت سنگینی برعهده دارند، به بخشی از سخنان مخبر دزفولی مسؤول دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: اول انقلاب ۱۴۰ هزار دانشجو در ایران داشتیم، اما امروز تعداد دانشجویان ما بیش از ۴ میلیون نفر است.
وی افزود: دیگر انتظار از یک روحانی تنها خواندن نماز و بیان چهار مسأله نیست؛ اذهان دانشجویان در دانشگاه ها با این همه القای شبهات درگیر شده است و روحانیان باید به رفع شبهه آنان بپردازند.
آیت الله مقتدایی با بیان اینکه دشمنان با حمله نظامی و تحریم نتوانستند بر نظام مسلط شوند اما امروز سعی می کنند با القای شبهات علیه روحانیت، مراجع، ائمه، خدا و مجالس امام حسین (ع) مردم را از اسلام و روحانیت جدا کنند، اظهار داشت: وظیفه روحانیت است که مقابله کنند و به این شبهات پاسخ دهند.

وی با تأکید بر اینکه تنها نباید به درسهای رسمی اکتفا کنیم، فضلای مهذب و مسلط به علوم دینی را مورد نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: امروز فاضل مهذب می تواند در اجتماع نقش داشته باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13