جریان های تکفیری بلای جان اسلام شده‌اند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که مردم خواهان اسلام بوده و این بهترین فرصت برای بیان معارف این دین است، گفت: تکفیری‌ها چهره اسلام را زشت نشان داده و این فرصت را گرفته‌اند.

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه امروز، هفدم شهریور ماه سال جاری در دیدار شیخ احمد محمود کریمه، مسؤول بخش فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر بار دیگر خطر تکفیری‌ها برای جهان اسلام را گوشزد کرد.


وی گفت: اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که مردم جهان خواهان اسلام بوده و این فرصت مناسبی برای ترویج معارف اسلام است؛ در حالی که متأسفانه تکفیری‌ها چهره اسلام را کریه و زشت نشان داده و این فرصت را گرفته‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که تکفیری‌ها خود را در حالی عالمان اسلام می‌دانند که علم کمی نزدشان است، بیان داشت: این گروه خیال می‌کنند که معیار تشخیص ایمان، توحید، شرک و کفر سخنان آن‌ها است.

وی تصریح کرد: معیار ایمان و کفر را باید از عالمان دین پرسید نه از گروهی که سخنانشان از سر جهل است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و خود راحت نشسته‌اند.

وی یادآور شد: در برخی از آیات قرآن کریم خداوند متعال نتیجه اختلاف میان مسلمان را سبب نزول عذاب بیان کرده است؛ اسلام دین رحمت، مودت و محبت است که مشکلات آن را باید با گفت‌وگو حل کرد.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که تکفیری‌ها مفتضح شده‌اند، گفت: همچنین شاهد اجماع علما جهان اسلام ضد تکفیری‌ها خواهیم بود که در کنفرانس آینده این موضوع را بیان خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: کار به جایی رسیده که تکفیری‌ها خود را سرپرست اسلام دانسته و خیال می‌کنند کسی غیر از آن‌ها اسلام را نمی‌فهمد.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی یک جلد از دایره المعارف فقه مقارن را که خود به قلم تحریر در آورده بود به شیخ احمد هدیه داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 2 =