لزوم برنامه ریزی منسجم و تلاش علمی برای رشد و بالندگی حوزه های علمیه

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواستار تلاش و برنامه ریزی منسجم و علمی برای رشد و بالندگی روز افزون حوزه شد و تاکید کرد: امروز دل‌های جوانان کشور ما مالامال از عشق به معنویت است و عطش بهره‌‌مندی از زلال معارف قرآن و عترت، سراسر وجود آنها را فرا گرفته است.


 

همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای خطاب با طلاب و فضلای حوزه تاکید کرد: لازم است در سال تحصیلی جدید با عزمی راسخ‌تر و تلاشی افزون‌تر، یک به یک قله‌های علمی، معنوی و اخلاقی را بپیمائیم و با تبیین فقه اهل البیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و فردایی خجسته‌تر را رقم بزنیم.
 متن اطلاعیه ای جامعه مدرسین که به امضای آیت الله محمد یزدی رسیده و در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
 سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ در حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حال آغاز شدن است و یک بار دیگر شور و شوق تحصیل آل محمد(صلی الله علیه وآله و سلم) جان و دل طلاب را فرا گرفته است.

 آغاز سال تحصیلی جدید فرصتی تازه برای افزایش انگیزه‌های معنوی، برنامه‌ریزی منسجم‌تر علمی و تلاش برای بالندگی حوزه‌های علمیه است. بی تردید نیازهای مهم جهان اسلام در روزگار ما و فرصت‌های موجود برای گسترش معنویت در سطح کشور، ضرورت تحصیل و تدریس جدی‌تر در حوزه‌ها را افزایش می‌دهد.

 ما در عصری زندگی می‌کنیم که اسلام‌خواهی در کشورهای گوناگون رشد فزاینده‌ای یافته، مبانی اعتقادات اسلامی و فقه شیعی در مجامع علمی بین‌المللی به شکل جدی‌تر مطرح گشته و دل‌های مشتاق معارف اهل‌بیت (علیهم السلام) لحظه به لحظه بیشتر شده و به همین علت دشمنی دشمنان اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله‌و‌سلم) هر روز گسترده‌تر شده و با القاء شبهات و تحریک‌های گوناگون در صدد جلوگیری از رشد اسلام‌خواهی در جهان هستند. لذا حوزه‌های علمیه باید خود را برای پاسخ‌گویی به این‌گونه تحرکات آماده نمایند و در داخل کشور نیز پیشرفت‌های علمی و معنوی، نیاز عمومی به طلاب و روحانی مستعد را افزون‌تر ساخته است.

 امروز دل‌های جوانان کشور ما مالامال از عشق به معنویت است و عطش بهره‌‌مندی از زلال معارف قرآن و عترت، سراسر وجود آنها را فرا گرفته است. آنچه گفته شد مسؤولیت ما را در برهه حساس کنونی بیشتر می‌کند.

 از این رو لازم است در سال تحصیلی جدید با عزمی راسخ‌تر و تلاشی افزون‌تر، یک به یک قله‌های علمی، معنوی و اخلاقی را بپیمائیم و با تبیین فقه اهل البیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و فردایی خجسته‌تر را رقم بزنیم.

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به همه اساتید و طلاب ارجمند توفیق روزافزون همگان را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از خداوند متعال خواستار است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 7 =