هشدار آیت الله یزدی نسبت به ترویج سکولاریسم در حوزه

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به این‌که تربیت طلاب فاضل و آگاه به مسائل روز از رسالت‌های اصلی حوزه خواند و گفت: درس و بحث های حوزه نباید به سمت جدایی دین از سیاست حرکت کند.


آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین، در دیدار هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت آشنایی طلاب با مسائل روز، گفت: متأسفانه امروزه درس و بحث های حوزه به سمت جدایی دین از سیاست حرکت می کند و نیاز است اهتمام بیشتری نسبت به این مسأله صورت پذیرد.

وی ادامه داد: نمایندگان طلاب باید آنها را تحت‌نظر و کنترل داشته باشند، چون یک طلبه باید هم خوب درس بخواند و هم از مسائل فرهنگی و سیاسی کشور مطلع باشد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ارزش معنوی طلبه بسیار بالا است و صرف ملا بودن برای یک طلبه کافی نیست و سیاسی‌بودن هم بدون علم درست نیست، افزود: اساتید باید بصورت غیرمستقیم و با اعمال و رفتار خود، مباحث اخلاقی را به طلاب بیاموزند.

آیت‌الله یزدی، توجه به مسائل خانوادگی طلاب را ضروری خواند و تصریح کرد: مسائل خانوادگی نیز باید درقالب مباحث اخلاقی گنجانده شود و با استفاده از اساتید توانمند، جلساتی برای خانواده های طلاب برگزار شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه، تربیت طلاب فاضل و آگاه به مسائل را از وظایف حوزه برشمرد و تأکید کرد: کادرسازی برای بخش‌های مختلف نظام از جمله شورای نگهبان، قوه قضائیه، دادستان کل کشور و مسؤولیت‌های کلان کشور از رسالت‌های مهم حوزه است و حوزه باید به این مسأله توجه جدی داشته باشد که متأسفانه برای چنین امری، تا به امروز کار خاصی انجام نشده است.

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجمع و ارتباط آن با جامعه مدرسین و نقش جامعه در راستای پیشرفت و ارتقای کیفی مجمع، گفت: مجمع نمایندگان طلاب می‌تواند واسطه‌ای بین طلاب به عنوان بدنه حوزه و جامعه مدرسین باشد.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در واقع مجمع معین و یاور جامعه مدرسین، مراجع عظام تقلید و مسؤولان حوزه و نظام است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در پایان اقدامات جامعه مدرسین در تشکیل مجمع اساتید، انتخاب اعضای جدید و برگزاری جلسات با علمای بلاد را در پیشرفت حوزه بسیار مؤثر خواند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6