علمای اسلام به نصیحت بسنده نکنند/ غرب به دنبال لوث و بی اثر کردن بیداری اسلامی است

 حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر نابودی کامل رژیم صهیونیستی، سردمداران این رژیم را از مصادیق بارز ائمه کفر دانست و گفت: اگر امروز حرکت عملی صورت نگیرد، اشغالگران چند ماه دیگر به مشی گذشته خود بر می‌گردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از علمای شیعه و سنی لبنان که به منظور شرکت در اجلاس بین المللی علمای حامی مقاومت اسلامی فلسطین به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند، ضمن عرض خیر مقدم به آنان، اختلاف و تفرقه افکنی را بزرگ ترین حربه دشمن برای تسلط بر مسلمانان و کشورهای اسلامی دانست.

 وی گفت: دشمنان، کفار و منافقان توطئه‌ها و نقشه‌های مختلفی را علیه اسلام طراحی کرده‌ و در این مسیر برای تضعیف مسلمانان حربه تفرقه افکنی را دنبال کرده و می‌کنند.

 این مرجع تقلید با اشاره به آیات قرآن کریم صهیونیست‌ها را مصادیق بارز شیاطین و ائمه کفر دانست و بیان داشت: خداوند متعال می‌فرماید «ای اهل تقوا بدانید کفار، منافقان و یهودیان دشمنان شما بوده و در برابر آن‌ها مراقب باشید».

 وی ادامه داد: مردم لبنان و غزه سابقه بسیار درخشانی در مبارزه با صهیونیست‌ها داشته و در جنگ‌های مختلف قدرت مقاومت را نشان داده‌اند؛ در جنگ اخیر غزه نیز مردم ضمن شهید و مجروح شدن تعداد زیادی از افراد با فداکاری در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی و مقاومت کردند.

 حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که مردم غزه در جنگ ۵۱ روزه نصف مسیر برای نابود رژیم صهیونیستی را پیمودند، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده ایستادگی و عدم قبول آتش بس باید تا یکسره شدن کار صهیونیست‌ها ادامه پیدا می‌کرد.

 وی تأکید کرد: اکنون اشغالگران دوباره به ساخت شهرک‌ها، دیوار سازی و محاصره غزه روی آورده‌اند، باید بدانیم اگر امروز در برابر این رژیم حرکت عملی نداشته باشیم چند ماه دیگر دوباره مشی و راه گذشته خود را ادامه می‌دهد.

 این مرجع تقلید با سنگین خواندن وظیفه علما در مبارزه با مستکبران و ایجاد وحدت میان امت اسلامی عنوان کرد: برگزاری جلسات گفت‌وگو برای حل مشکلات بسیار خوب و پسندیده است ولی باید در این مجالس تصمیم عملی برای حرکت گرفته شود.

 وی یادآور شد: امروز بیش از پیش نیاز به حرکت بوده و علما تنها به گفت‌وگو بسنده نکنند، بلکه تصمیم نیز بگیرند؛ امروز تنها زمان موضع و نصیحت نیست.

 حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه سخنان با هشدار نسبت به خطر گروهک‌های تروریستی همانند داعش و جیش النصر برای جهان اسلام، این گروهک‌ها را تربیت شدگان مستکبران به ویژه آمریکا دانست.

 وی گفت: امروز گروهک تروریستی داعش شعار ایجاد دولت اسلامی را سر می‌دهد؛ هدف آن‌ها این است که بگویند دولت‌های اسلامی گذشته و کنونی همانند خودشان بوده و با این حرکت چهره اسلام را در چشم جهانیان مخدوش کنند.

 این مرجع تقلید در ادامه به نقش عربستان سعودی برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی به ویژه علما اشاره کرد و بیان داشت: وهابیان پول‌های کلانی برای ایجاد اختلاف و جذب برخی از علمای اهل سنت مصرف می‌کنند.

 وی افزود: باید به صورت عملی به دنبال ایجاد وحدت میان امت اسلامی و علما برای مقابله با توطئه‌های دشمنان باشیم؛ بنده در این باره اعلام آمادگی کرده و هر کاری لازم باشد انجام می‌دهم.

 حضرت آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: غرب، آمریکا و برخی کشورهای اسلامی به دنبال لوث و بی اثر کردن بیداری اسلامی هستند که تنها راه مقابله با این توطئه‌ها حفظ وحدت است.

 این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که غربی‌ها به بهانه دفاع از حقوق بشر و زیر سایه لیبرال دموکراسی از انجام هیچ جنایتی علیه انسانیت دریغ نمی‌کنند، بیان داشت: ما باید حقوق بشر و عدالت اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

 حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان سخنان خود با تأکید بر گسترش تفکر ولایت فقیه در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام جنایاتی که در دنیا صورت می‌گیرد به سبب فقیه، عالم و مسلمان نبودن حکام شان است.

 استاد برجسته حوزه علمیه قم امنیت، اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون پاک شهدا دانسته و با بیان این‌که اکنون در ایران اسلامی میلیون‌ها نفر طالب و عاشق شهادت هستند، خطاب به حاضران گفت: سعی کنید فرهنگ شهادت را در میان مردم خود ترویج کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 2 =