تاکید آیت الله علوی گرگانی بر تقویت رابطه دولت با مراجع و علما

آیت الله علوی گرگانی
 حضرت آیت‏الله علوی گرگانی بر لزوم تقویت دولتمردان با مراجع، علما و حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: انتظار داریم مسؤولان صحبت های مراجع و علما را بشنوند و به آن عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله محمد‏علی علوی گرگانی در دیدار با حجت‏الاسلام داوود نمازی معاون وزیر کشور در امور مراجع تقلید، روحانیت و ائمه جماعات سراسر کشور با اشاره به ضرورت ارتباط بین دولت و مراجع، گفت: رابطه دولت با مراجع باید یک رابطه سازنده و کارآمد در راستای احیای شعائر دینی باشد.

وی با بیان این‏که باید همه وزارت‏خانه‏ها یک نماینده برای ارتباط با مراجع تقلید و علما داشته باشند، ابراز داشت: این ارتباط‏ها هم برای دولت و هم برای مراجع تقلید و علما ارتباطی بسیار نافع است.

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی با تأکید بر این‏که با این ارتباط‏ها می‏توانیم نظرات خود را به وزرا برسانیم، اظهار داشت: بهتر است دولت‏مردان و وزرا هر از گاهی به دیدار مراجع تقلید بیایند چرا که این دیدارها برای آنها بسیار مفید است.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط دولت و مراجع تقلید، تصریح کرد: ارتباط فقط شنیدن صحبت‏های مراجع نیست و باید دیدار هم باشد و انتظار ما این است که دولت‏مردان به دیدار مراجع تقلید بروند و اگر مشکلی بود با آنها در میان گذارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حکومت همیشه با حاکمیت اداره می‏شود و وجوب این دیدارها این است که می‏توانیم از این طریق با استفاده از مشاوره خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم و حاکمیت نباید فقط تشکیلاتی باشد بلکه دینی هم باید باشد.

حضرت آیت‏الله علوی گرگانی در پایان با بیان این‏که همه مسؤولان و وزرا باید در فعالیت ها و اقدامات خود رضایت الهی را مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: وزارتخانه‏ها باید از نظرات دینی مراجع در حوزه عملکرد خود استفاده کنند تا بتوانند خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9