تربیت مبلغان جریان‌شناس و دشمن‌شناس نیاز امروز کشور


 معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با مهم ارزیابی کردن جریان شناسی و دشمن شناسی از سوی مبلغان دین گفت: دشمن شناسی در عرصه سیاسی بسیار مهم بوده و باید به گونه‌ای عمل کرد که نقشه‌های دشمنان خنثی شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در همایش نویسندگان ماهنامه مبلغان که در مجتمع صدوق برگزار شد، از انتشار ۱۸۰ شماره این ماهنامه خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون اعتراض علمی و سیاسی به این مجله وجود نداشته و این نقطه قوتی برای مجله مبلغان است.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه‌های علمیه مخاطبان ماهنامه مبلغان را فرهیختگان حوزه دانست و بیان داشت: علمای همانند آیت‌الله خزعلی نیز از انتشار این مجله بسیار تقدیر و تشکر کرده‌اند.

 

وی افزود: از نظر مالی نیز خودکفا شده‌ایم و ریالی از مدیریت حوزه نمی‌گیریم، بلکه هزینه‌ها به وسیله درآمد مجله پرداخت می‌‌شود.

 

حجت‌الاسلام نبوی با بیان این‌که باید از بیان مطالب طولانی، مفصل و بی محتوا پرهیز کرد، بیان داشت: مبلغان باید مسائل روز را بیان کرده و مطالبشان نیازمحور باشد؛ چرا که این کار سبب برقراری ارتباط میان آن‌ها و مخاطبان می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین باید احکامی را که مردم شبانه و روز با آن‌ها درگیری هستند را بیان کرد؛ در بیان مباحث فرهنگی نیز باید دغدغه امروز مردم را بیان کنیم.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های‌ علمیه با تأکید بر این‌که مجلات حوزوی باید مسائل روز را بیان کرده و به صورت کتاب مباحث دهه‌های گذشته را بیان نکنند، خاطرنشان کرد: لازم نیست برای نقد وهابیت از زمان اشاعره شروع کرد.

 

وی تأکید کرد: در بحث‌های سیاسی تنها مطالب دوران قاجار یا مشروطیت را بیان نکنیم، بلکه تحولات سیاسی انقلاب اسلامی خودمان را بیان کرده و به دیگران بیاموزیم؛ چرا که کارایی آن بیشتر است؛ امروز رشد و عظمت شیعه در کشورهای مختلف به برکت نظام و انقلاب است؛ تمام کشورهای عربی جمع شدند به رژیم صهیونیستی تودهنی بزنند ولی نتوانستند، در حالی که حزب‌الله لبنان در جنگ‌های مختلف ضربات سنگینی به این رژیم وارد کرد.

 

حجت‌الاسلام نبوی با مهم ارزیابی کردن جریان شناسی و دشمن شناسی از سوی مبلغان دین گفت: دشمن شناسی در عرصه سیاسی بسیار مهم بوده و باید به گونه‌ای عمل کرد که نقشه‌های دشمنان خنثی شود.

 

وی یادآور شد: امروز موضوع داعش بسیار مهم بوده و باید بدانیم که این گروهک تروریستی دست نشاندگان آمریکا بوده و به بهانه‌های مختلف زنان و کودکان بی گناه به ویژه شیعیان را قتل عام می‌کنند؛ آیا در این زمان ترویج قمه زنی و لعن علنی کار درستی است؛ تصاویر و صوت این مجالس در کشورهای دیگر منتشر شده و سبب کشته شدن شیعیان می شود؛ کسی که با عملکرد خود به دست آن‌ها بهانه می‌دهد باید بداند که در زمین آمریکا بازی می‌کند.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که طلاب نباید از مسائل سیاسی غافل بوده و از اصل نظام و رهبری دفاع کنند، بیان داشت: البته نباید در دعواهای داخلی موضع‌گیری‌ها یک طرفه داشت چرا که سبب دوری مردم از مبلغ می‌شود.

 

حجت‌الاسلام نبوی بیان داشت: ما دو نوع سکولار داریم؛ گروهی معتقدند که دین ساحت قدسی داشته و باید از سیاست جدا شود؛ گروه دیگر در داخل بوده و می‌گویند ما ولایی هستیم ولی به انقلاب کار نداریم؛ این‌ها نیز به گروه نخست کمک کرده و هر دو لبه یک قیچی هستند.

 

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوز‌ه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به بیان توصیه‌هایی به حاضران پرداخت و با تأکید بر رعایت امانت و اعتدال در نگارش گفت: برای نگارش باید تحقیق به اندازه کافی وجود داشته و به آیات و روایات تکیه کرد.

 

وی افزود: از تفصیل بیجا باید پرهیز کرد؛ همچنین به شبهات پاسخ قاطع و دندان شکنی داد؛ درباره ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) نیز زوایای مختلف را در نظر گرفته و مطلب نوشت تا مداحان و منبری‌ها از آن بهره گیرند؛ متأسفانه برخی از اشعار شرک آلود محض هستند که باید در این باره تذکر داد.

 

حجت‌الاسلام نبوی گفت: باید درباره فرق و مذاهب مختلف نیز مطلب نوشت و جاهلان را جذب کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 5 =