اجرای برنامه‌های مبتذل به بهانه آموزش مسائل اخلاقی در جامعه

آیت‌الله مقتدایی با ابراز تأسف از این‌که برخی بانوان در شهرهای کشور به نام مذهب جلسات انحرافی برگزار می‌کنند و به بهانه آموزش مسائل اخلاقی به ترویج برنامه‌های مبتذل می‌پردازند، از خواهران طلبه خواست برای مقابله با این انحرافات به خوبی درس بخوانند و آنچه آموخته‌اند را به دیگران بیاموزند.


آیت‌‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌‌های علمیه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی ۹۴ ـ ۹۳ حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، فراگیری علوم دینی و آموختن آن به دیگران را از وظایف طلاب دانست.

وی گفت: امروز هجمه‌ شدیدی از سوی دشمن برای القای شبهات در اذهان مردم به ویژه جوانان با هدف دور کردن آن‌ها از اسلام، ایمان، انقلاب و روحانیت صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه وظیفه طلاب را پاسخگویی به شبهات بیان شده از سوی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید کمر همت بسته و با جدیت در تحصیل بتوانند پاسخ قاطعی به این شبهات بدهند.

وی تصریح کرد: اساتید نیز خود درست خوانده و مسؤولیت تربیت طلابی که در کلاس‌ درسشان شرکت می‌کنند را بپذیرند.

آیت‌الله مقتدایی با مهم ارزیابی کردن وظیفه طلاب خواهر در رساندن معارف اهل‌بیت(ع) به جامعه خطاب به حاضران بیان داشت: طلاب خواهر باید با جدیت به تحصیل خود ادامه داده و بتوانند فرهنگ سازی مناسبی در جامعه برای بیان معارف اسلام داشته باشند.

وی با ابراز تأسف از این‌که برخی افراد (بانوان) در شهرهای مختلف کشور به ویژه قم و تهران به نام مذهب جلسات انحرافی برگزار می‌کنند و به ترویج مباحث غیراخلاقی و مبتذل می‌پردازند، از خواهران طلبه خواست برای مقابله با این انحرافات به خوبی درس بخوانند و آنچه خود آموخته‌اند را به دیگران نیز بیاموزند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: برخی در کشور مریدبازی به راه می‌اندازند، دست و پای فردی را می‌بوسند یا آب دهانش را برای تیمم و تبکر می‌برند و حتی به یک خواهری دستور داده‌اند که شوهرت را طلاق بده و او طلاق داده است؛ اینگونه انحرافات در جامعه است و شما خواهران طلبه در این زمینه وظیفه دارید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 5 =