هشدار حجت‌الاسلام ماندگاری به مادران سهل‌ انگار

ماندگاری
عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا در صفحه شخصی خود در فیس بوک با اشاره به یکی از معضلات تربیتی کودکان در جامعه، بی ملاحظگی و فهم اشتباه والدین در خصوص پوشش نامناسب کودکان را مذمت کرده و نوشتاری در این خصوص منتشر کرد.

 


حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا در صفحه شخصی خود در فیس بوک با اشاره به یکی از معضلات تربیتی کودکان در جامعه، بی ملاحظگی و فهم اشتباه والدین در خصوص پوشش نامناسب کودکان را مذمت کرده و نوشتاری در این خصوص منتشر کرد.

وی با اعتراض شدید نسبت به کودکانی که همانند عروسک لباس پوشیده و آرایش می‌کنند، اظهار داشت: امروزه کودکان و دخترکان معصوم تبدیل به وسیله‌ای برای تفاخر و پز دادن والدین در مقابل دیگران شده‌اند.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا که از عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های احتمالی مخاطبان خود در فیس بوک ابراز نگرانی کرده است، ابراز داشت: ممکن است عده‌ای پس از مطالعه این نوشتار بگویند که روحانیان دست بردار نبوده و در همه امور دخالت می‌کنند و نیز ممکن است عده‌ای دیگر کودکان را از مسائل دینی مبرا دانسته و این نوشتار را محکوم کنند.

وی با ابراز دلسوزی نسبت به نسلی که بدون اختیار و به دست والدین خود در ریل مدگرایی و مدپرستی می‌افتد، تصریح کرد: دخترکان، آن قربانیان بی حیایی و بی فکری، که اینگونه با رنگ و لعاب و آرایش و لباس‌های نیمه عریان خو می گیرند، در قیامت جلوی مادران خود را گرفته و از آنان شکایت خواهند کرد که چرا ما را منحرف و گمراه کردید؟ و توشه‌ای از حیا و عفت برایمان باقی نگذاشتید؟

متن این نوشتار از حجت‌الاسلام ماندگاری در فیس بوک به شرح زیر است:

این پستی که می خوام بنویسم احتمالا واکنش‌های متفاوتی داشته باشه. ممکنه عده ای بگن این حاج آقاها! دست بردار نیستن و می خوان به هر چیزی گیر بدن.

ممکنه بعضی ها هم بگن بچه که دیگه …

بذارید دلم رو به دریا بزنم و بگم…..

بگم از بچه هایی که دارن مثل عروسک لباس می پوشن و آرایش می کنن.

اجازه بدید بگم از بچه هایی که به خاطر بی ملاحظگی یا فهم اشتباه پدر و خصوصا مادر ، تبدیل به وسیله تفاخر و پز دادن در مقابل دیگران شدن.

متاسفانه مادرانی که در درون خودشون یا اعتقاد جدی به حیا و حجاب ندارن و یا در این زمینه آگاهی کافی ندارن، بچه های کوچیکشون و مخصوصا دخترکان معصومشون رو چنان با رنگ و لعاب های عجیب و غریب می آرایند که ….

اجازه بدید نگم به مناسبت برخی از مهمانی ها و عروسی ها این طفلکان رو چطور زینت می کنند!

اجازه بدید نگم برخی از این دخترکان سنی بیشتر از ۹ سال دارن که حجاب بر اونها واجبه!

اجازه بدید نگم به تازگی لباس‌های آستین کوتاه و دامن برای برخی از دختران بالای ۹-۱۰ سال تبدیل به مد شده!

همه اینها رو گفتم برای اینکه بگم دلم برای این نسل می سوزه. این ها که بدون اختیار در ریل مد گرایی و مدپرستی می افتد و این قربانیان بی حیایی و بی فکری که این گونه با رنگ و لعاب و آرایش و لباسهای نیمه عریان خو می گیرند در قیامت جلوی مادرانی که بدون نگاه فرهنگی و تربیتی و فقط به خاطر خوشگلی و تفاخر و آرزوهای شخصی!!! فرزندشان را می آراستند خواهند گرفت و از آنها شکایت می کنند که چرا ما را منحرف و گمراه کردید و توشه ای از حیا و عفت را برایمان باقی نگذاشتید؟؟؟

قرآن کریم می فرماید:

قُلْ إِنَّ الْخاسِرینَ الَّذینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَ أَهْلیهِمْ یَوْمَ الْقِیامَهِ أَلا ذلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبین (زمر/۱۵)

بگو: «زیانکاران واقعى آنانند که سرمایه وجود خویش و بستگانشان را در روز قیامت از دست داده اند! آگاه باشید زیان آشکار همین است!

مثل همیشه عده ای هستند که تقصیر را به گردن مسئولان فرهنگی و صدا و سیما و … بیندازند. در ضمن اینکه به اعتقادشان احترام می گذارم ولی فکر می کنم خودمان کمتر به این موضوعات توجه می کنیم. حتی در خانواده های مذهبی و هیئتی!!!






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 7