علمای هند مفتی عربستانی را کافر خواندند


در واکنش به درخواست نبش قبر پیامبر اکرم؛
مفتی های ھند در واکنش به درخواست نبش قبر رسول اسلام(ص) از سوی مفتی عربستانی و انتقال آن در مکانی نامشخص در قبرستان بقیع، مفتی وھابی سعودی را کافر خواندند.

 مفتیان شھر بمبئی ھند در استفتایی که از سوی محمد سعید نوری، رییس مرکز پژوھش اسلامی رضا، در خصوص فتوای مفتی وھابی، برای نبش قبر رسول اسلام حضرت محمد(ص) صورت گرفت این مفتی وھابی سعودی را کافر خواندند.

نوری در استفتای خود از مفتیان شھر بمبی ھند پرسید: فتوای علی عبد العزیز الشبل، مفتی وھابی سعودی، در نبش قبر رسول اسلام محمد مصطفی(ص) و انتقال جسم اطھر آن بزرگوار به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع و انھدام روضه آن حضرت، در نگاہ اسلام چه جایگاهی دارد و نظر حضرت عالی دربارہ این مفتی وھابی سعودی چیست ؟

مولانا محمود اختر القادری و مولانا نعیم اختر مفیتان شھر بمبی ھند در احکامی جداگانه در جواب این سوال نوشتند: منابع اسلامی و دیدگاہ علمای اسلام بر این است که نبش قبر رسول اسلام و بزرگان دین حرام بودہ و صاحب این نظر کافر است.

علمای هندی افزودند: ملت‌ھای مسلمان علیه چنین مفتیانی و دولت سعودی واکنش نشان دھند.

گفتنی است، یکی از مفتی‌های عربستان سعودی چندی پیش خواستار نبش قبر رسول اکرم (ص) و انتقال آن به مکانی نامعلوم شده بود که این درخواست با موج اعتراضات مردمی در کشورهای اسلامی مواجه شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 9 =