در امر ازدواج نیازمند یک نهضت هستیم

قرائتی

رییس ستاد اقامه نماز کشوردر کنگره نخبگان روستایی کانون های مساجد کشور در مشهد گفت: در امر ازدواج هم ما نیازمند نهضتی هستیم چرا که ازدواج سومین نیاز بشر است که به تأخیر افتادن آن جایز نیست.

 


کنگره نخبگان روستایی کانون های مساجد سراسر کشور از سری برنامه های هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در تربیت معلم شهید بهشتی مشهد آغاز به کار کرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، سید ابوالفضل رضوی، معاون روستایی و مناطق محروم رییس جمهور، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته ۲۶ شهریور در این مراسم خطاب به نخبگان روستایی کانون های مساجد کشور گفت: برای توسعه روستایی باید چند کار انجام دهید اول این که دین داشته باشید و به دستورات قرآن عمل کنید و به خداوند ایمان بیاورید.

وی با بیان این که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود امکانات در کشور، امسال در ماه مبارک رمضان پنج هزار و ۲۰۰ روستا بدون روحانی بود، اظهار داشت: در این مواقع بایستی خودتان همت کنید و در همه حال چشم امید به دولت نداشته باشید و سعی کنید روی پای خودتان بایستید.

این مفسر قرآن کریم درادامه توصیه های خود به نخبگان روستایی کانون های مساجد گفت: اگر در اسلام تکیه دادن انسان سالم در موقع نماز سبب باطل شدن می شود به این دلیل است که خداوند می خواهد انسان ها روی پای خودشان بایستند.

برای توسعه باید کار و همت به خرج داد

وی افزود: یکی از راهکارهای توسعه، توسعه عبادت است و این درحالی است که امسال در کشور فقط ۲۸۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است چرا که در شرایط کنونی فقط ۵ درصد مردم زکات می دهند.

وی با تاکید براین این که برای افزایش توسعه باید کار و همت جدی کرد، اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت هایی که شما نخبگان روستایی باید انجام دهید این است که همه خط هایی که ریشه اش در قران و عقل نیست را قطع کنید و برای رسیدن به هدف خود ابتکار عمل نیز داشته باشید.

 رییس ستاد اقامه نماز کشور درادامه پاسخ به این پرسش که چرا باید تقلید کرد، گفت: حتی یک نفر در کره زمین هم وجود ندارد که تقلید نکند چرا که برای انجام فعالیت های تخصصی روزانه خود به کارشناس مراجعه می کنند و تقلید به معنای رجوع به کارشناس است که عقلانی نیز می باشد.

وی در ادامه با انتقاد از این که مسؤولان کشور جوهر ندارند، تصریح کرد:  پیشنهاد من برای لباس ورزشکاران وزنه بردار این بود که این لباس ها به دلیل تنگ بودن چند سانتیمتر گشادتر شود و حال این که پاسخ مسؤولان به این پیشنهاد من این بود که این لباس ها استاندارد است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که اسرائیل ۶۰ سال است که حقوق بشر را زیر پا می گذارد، تصریح کرد: در عین حال از این نقض قوانین اسرائیل نمی ترسد و این درحالی است که برخی از مسؤولان ما بی عرضه هستند و حاضر نیستند بعضی از استانداردها را تغییر دهند.

اجلاس ها و همایش ها فایده ای ندارد

وی درادامه توصیه های خود به نخبگان روستایی کانون های مساجد کشور گفت: در امر تحصیل فارغ التحصیل نداریم و شما نباید فقط به مدارک تحصیلی خود دلخوش باشید و برای همین هفته ای یک کتاب مطالعه کنید و از طرفی در امر ازدواج نیز عجله کنید من موافق ازدواج دبیرستانی هستم و در امر ازدواج هم ما نیازمند نهضتی هستیم چرا که ازدواج سومین نیاز بشر است که به تأخیر افتادن آن جایز نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که این اجلاس ها هم فایده ای ندارد، گفت: طرح ها و برنامه های این چنینی سودی ندارد و باور نکنید که نخبه وجود دارد چرا که خداوند در قرآن فرموده شما با هم فقط یک ذره ای از علم را دارا هستید.

وی افزود: این اجلاس ها مانند چوب کبریت است و می تواند برای شما آغاز گر باشد چرا که در امر توسعه این امکانات نیست که حرف اول را می زند بلکه جوهره وجودی شما مؤثر است چرا که شما می توانید منشأ تحول باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 10