آیت‏الله نوری همدانی:اقتدار نظام با پشتوانه دفاع مقدس تضمین شده است

آیت الله حسین نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی فرهنگ جهاد و شهادت را عامل اصلی موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف دانست و تاکید کرد که اقتدار نظام با پشتوانه دفاع مقدس تضمین شده است.


 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت‏الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با مسؤولان پارک فناوری و شورای سیاست‏گذاری جایزه فناوری پیامبر اعظم(ص) گفت: اسلام خواهان عزت و عظمت مسلمانان بوده و هست و در قرآن مجید پشتوانه‏هایی برای عزت‏مندی و عظمت مسلمانان ارائه شده است.

 

حضرت آیت‏الله نوری همدانی در ادامه افزود: قرآن کریم پشتوانه‏های نظامی، سیاسی، فرهنگی و علمی را برای مسلمانان پیشنهاد کرده و هدف این دین مبین قدرتمندی و عزت طلبی جامعه اسلامی است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر به تاریخ علم در جهان رجوع کنیم امریکا و غرب را از حیث علمی بسیار مستضعف و دست خالی می‏یابیم و در مقابل اسلام و دانشمندان مسلمان را شاهدیم که قله‏های علم را یکی پس از دیگری فتح کرده‏اند ولی متأسفانه جریان‏هایی شکل گرفت که این شکوه علمی رو به افول گرایید.

 

وی افول علمی اسلام را نشأت گرفته از غصب حکومت الهی توسط بنی امیه و بنی عباس خواند و خاطر‏نشان کرد: وقتی حکومت از دست خاندان پیامبر(ص) غصب شد و به دست نا‏اهلان قرار گرفت اولین ضربه‏ای که به اسلام وارد شد افول علمی و جایگزینی توهمات و تخیلات به جای تعقلات بود.

 

حضرت آیت‏الله نوری همدانی انقلاب اسلامی را بازگشت حکومت اسلامی به دامان اهالی آن خواند و اظهار داشت: وقتی امام خمینی آن عارف فرزانه و سیاست مدار قهار چهره واقعی اسلام را غبار‏گیری کرد تمام ابرقدرت‏ها و کشور‏های غربی را از گسترش اسلام ترساند و آنها را بر آن داشت تا در مقابل این انقلاب بایستند.

 

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس تأکید کرد: بحمد‏الله امروز با پشتوانه دفاع مقدس قدرت نظامی انقلاب اسلامی تضمین شده و با وجود رهبری همچون آیت‏الله خامنه‏ای و جوانانی مستعد و دانشمند جامعه اسلام و انقلاب به یک تکیه‏کاه مستحکمی  سیاسی و علمی رسیده است.

 

وی در پایان با اشاره به وجود استعداد‏های درخشان در بین جوانان تأکید کرد: مسؤولان کشور باید احساس تکلیف کنند و استعداد‏های مختلف جوانان را کشف و با رهبری و هدایت درست این استعداد‏ها را در مسیر پیشرفت کشور بارور کنند./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 2 =