دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان‌رضوی: راه‌اندازی سایت‌ها و پایگاه‌های مجازی جهان اسلام ضروری است

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی سایت‌ها و پایگاه‌های مجازی جهان اسلام ضروری است

محمدهادی مشیری صبح امروز و در جلسه کارگروه رسانه و هنر اتاق فکر تبلیغ اظهار داشت: نهادها و نخبگان فرهنگی و تبلیغی در دفاع از شاخص‌ترین چهره بشریت از موازی‌کاری بپرهیزند و منسجم پاسخی دندان‌شکن به اهانت‌کنندگان دهند.

وی با استناد به قرآن کریم، پیامبر را بزرگترین شخصیت بشریت خواند و افزود: اهانت به پیامبر(ص) اهانت به اسلام نیست، اهانت به بشریت، انسانیت و اهانت به کمال اندیشه و تفکر است.

مشیری تصریح کرد: در باب شخصیت نبی اکرم(ص)، از دیدگاه چهره‌های برجسته و متفکران غرب شمار زیادی کتاب و مقاله منتشر شده و این نشان از رد تمام شبهات از چهره مقدس ایشان دارد.

وی در ارتباط با راهکارهای پیشنهادی اتاق فکر در این حیطه گفت: نخبگان تبلیغی و اساتید حوزه و دانشگاه راهبردهای کارآمدی را در دفاع از پیامبر(ص) پیشنهاد کرده‌اند که اجرایی‌شدن آنها تعامل بخش‌های فرهنگی چون وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و هنرمندان حوزه فیلم و رسانه را می‌طلبد.

دبیر اتاق فکر تبلیغ  خراسان‌ ادامه داد: تهیه فیلم کوتاه و چند دقیقه‌ای با محوریت تحلیل شخصیت پیامبر از زوایای گوناگون مانند خانواده، ادیان دیگر، پیروان و فرزندان و همچنین پرداختن به بیان سیره اقتصادی، علمی، سیاسی و تبلیغی، ایشان را به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای سطوح مختلف جامعه معرفی می‌کند.

وی پرداختن به سیره علمی نبی اکرم(ص) را امری ضروری دانست و اظهار داشت: سخنان پیامبر در باب علم و طب در آن زمان و دستیابی بشر پس از ۱۴۰۰ سال به بخشی از آنها مبین نبوت راستین ایشان بوده و از این حیث ساخت و ارائه کلیپ‌هایی از لسان مبلغان، پژوهشگران، اندیشمندان و چهره‌های برجسته علمی با محتوای کرامات و اندیشه علمی پیامبر برای توطئه‌گرانی که اسلام را دینی عقب مانده تبلیغ می‌کنند، ضروری است.

مشیری از ظرفیت مناسب فضای مجازی در این راستا یاد کرد و افزود: راه‌اندازی سایت‌ها و پایگاه‌های مجازی جهان اسلام برای برقراری ارتباط نخبگان دینی کشورها و همچنین پاسخ به شبهات دینی ضروری است چرا که می‌تواند بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دهد.

وی در پایان از عملکرد اتاق فکر با عنوان ارائه طرح و فکر یاد کرد و گفت: ایده را اتاق فکر می‌دهد اما برای اجرایی‌شدن آن تمام بخش‌ها به نوع خود باید سهم بگیرند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 11