تکاپوی برخی جریان ها برای سکولاریزه کردن دانشگاه/ کمر داعش در عراق شکسته شده است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر این‌که مبلغان در فضای دانشگاه‌ها نباید از جریان و حزب خاصی حمایت کنند، گفت: حمایت از سیاست‌های کلان نظام باید مورد نظر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دوشنبه شب در گردهمایی مبلغان اعزامی به دانشگاه‌های سراسر کشور که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، گفت: ارتباط با امام حسین(ع) آثار شگفت انگیزی دارد که فرد را به مقام شکر در مصائب می‌رساند.


وی افزود: ارتباط با امام حسین(ع) راه وصل شدن فرد به امام زمان(عج) را باز می‌کند؛ ارتباط در دنیا با سیدالشهدا(ع) سبب ارتباط فرد در آخرت با ایشان می‌شود، فرد به وسیله حسین بن علی(ع) می‌تواند به امام زمان(عج) برسد، این ارتباط فرد را به مقام محمود و بهره مندی از صلوات الهی می‌رساند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود به بیان فضای عمومی دانشگاه‌ها پرداخت و اظهار داشت: در فضاهای تبلیغی روحانیان فرهیخته‌ترین مخاطبان را خواهند داشت و دانشگاه‌ها از فاخرترین این فضاها برای تبلیغ هستند.

وی ادامه داد: البته امر تبلیغ در همه جا مهم است، ولی از نظر کیفت و ثأثیر پذیری مخاطبان دانشجو ویژه هستند و لازم است که مبلغان برای هر جلسه ساعت‌ها مطالعه کرده و نحو آغاز و پایان سخنان را بدانند؛ چرا که این افراد معمولا تیز هوش بوده و متوجه می‌شوند که روحانی در یک موضوع به چه میزان کارشناسانه و مستند سخن می‌گوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان خاطرنشان کرد: دانشجویان میزان احترام مبلغ را به خوبی متوجه می‌شوند، از این‌رو مبلغ برای سخن گفتن با این قشر باید طراحی لازم را داشته باشد؛ البته فرد باید مطالبی را که نسبت به آن آگاهی ندارد را بیان نکند، حتی مبلغ اگر موضوعی را ندانست باید بگوید که نمی‌داند، مبلغان لازم نیست در رشته‌های که تخصص ندارند وارد شده و هر مطلبی را بیان کنند.

وی تصریح کرد: مبلغ باید مستند و مستدل صحبت کرده و مطالب را از کتابهای اصلی نقل کند، نباید از مطالب کتاب ضعیف استفاده کرد؛ چرا که سبب ایجاد شبهه و تعارض در ذهن دانشجویان می‌شود، البته در فضای دانشگاه فرد بیش از اندازه نباید صحبت کرده و وقت دانشجویان را بگیرد، چرا که فضای دانشگاه همانند مساجد و تکیه‌ها ظرفیت سخن گفتن یک ساعته مبلغ را ندارند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر احترام مبلغان به اساتید دانشگاه‌ عنوان کرد: فردی که به فضای دانشگاه برای تبلیغ علاقه ندارد نباید برای تبلیغ وارد این محیط شد.

وی یادآور شد: در فضای دانشگاه لازم نیست فرد بدیهیات را بیان کند؛ همچنین مبلغ باید جواب پرسشی را که نمی‌داند بگوید نمی‌دانم و پس از مطالعه بیان کند؛ مهم‌ترین مسأله در دانشگاه‌ها بیان سخنان وحدت آمیز است، باید بسیار مراقب بود و سخنان ما سبب وحدت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر این‌که سکولاریزه کردن دانشگاه آفت بزرگی است که قبل از انقلاب و اکنون نیز وجود دارد، اظهار داشت: برخی از دانشجویان از بحث سیاسی و این که روحانی که وارد این مباحث می‌شود خوششان نمی‌آید، برای نمونه می‌گویند نباید در کنار عاشورا مباحث سیاسی را مطرح کرد، در حالی که باید موضوعات عاشورا و فلسفه شهادت امام حسین(ع) که سیاسی بود را برای دانشجویان باز کرد.

 رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود با بیان این‌که حمایت از دولت به عنوان سیاست کلی رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: ما نیز به عنوان نهاد و مبلغانی که به دانشگاه‌ها می‌روند از دولت حمایت می‌کنیم، ولی حمایت به معنای پذیرفتن تمام کارها نیست.

وی تأکید کرد: البته حمایت و یا نقد مطلق از جریان خاصی به مصلحت ما نیست، این در فضای تبلیغی به هیچ وجه مصلحت نیست، چرا که مخاطبان هر طیفی در دانشگاه‌ها هستند، در صحبت فرد نباید گرایش خود را بیان کند، لازم نیست فرد خود را در جریان خاص معرفی کند، بلکه باید از موضع کلان‌تری مسائل را بیان کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با تأکید بر این‌که اصل مذاکره را تأیید می‌کنیم، گفت: نتیجه بخش بودن مذاکرات موضوع دیگری است، ولی باید خطوط قرمز نظام در موضوعات مختلف و دلایل آن را برای دانشجویان بیان کرد.

وی افزود: از اصل مذاکرات دفاع می‌کنیم، رهبری نیز تأکید کرده‌اند اعضای تیم مذاکره مورد اعتماد و بچه‌های انقلاب هستند، گزارش‌هایی که تاکنون رسیده نشان می‌دهد خطوط قرمز را رعایت شده است؛ البته مذاکرات را می‌توان نقد و بررسی کرد.

 رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اتفاقات منطقه نیز گفت: امروز به بهانه داعش تقریبا تمام زیر ساخت‌های سوریه در حال نابود شدن است، دشمنان در تلاش برای فلج کردن سوریه از مسیر داعش هستند، البته خوشبختانه تاکنون موفق نشده‌اند، حتی در شهر کوبانی نیز طرح‌های مختلف به سبب مقاومت مردم با شکست روبرو شد.

وی یادآور شد: وضع عراق بهتر است، دولت کنونی به مراتب قوی‌تر از دولت قبل است، البته نوری مالکی فداکاری کرد، گروه‌ها مختلف تقریبا در این کشور به یک وحدت نظر رسیده‌اند، همچنین شکست داعش در آمرلی نقش مرجعیت شیعه را نشان داد، کمر داعش به وسیله این شکست شکسته شد، ارتش و نیروهای مردمی روحیه گرفته‌اند، اکنون سازماندهی مردم در عراق بسیار خوب صورت می‌گیرد،‌ موقعیت عراق تقویت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان این‌که کار تروریستی و انفجاری سخت نیست، اظهار داشت: وضعیت عراق بسیار بهتر از قبل است، فکر می‌کنیم فضای آینده بهتر می‌شود، در یمن نیز اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و پیروزی بزرگی برای انقلابیون ایجاد شده و اکنون بر این کشور تسلط پیدا کرده‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10